vrijdag 28 oktober 2011

De laatste loodjes

Gisteravond met buurman Niels nog even een klein rondje Westland gedaan. We hebben deze rit gefietst op de navigatie van de Garmin Edge 800. Aangezien ik de route als mijn broekzak ken was het een mooie test of de navigatie mij ook over de juiste weg zou sturen

Dat ging vrij goed tot de laatste 10km. Toen kreeg ik spontaan het advies om af te slaan en een ander fietspad te nemen. Ook begon hij de route te herberekenen. Tja, dat kan gebeuren bij real-time navigatie. Gelukkig bracht de route me wel thuis, dus dat was geen probleem.

Conclusie is wel dat als je van tevoren een route bedacht hebt het bij real-time navigatie niet zeker is dat het device deze route ook gaat volgen. Bij de auto lijkt me dat geen probleem, bij fietsen kan dit wel eens vervelend zijn lijkt me.

Al met al lekker gefietst met een aankomst in het donker. Als volgende week de wintertijd ingaat is het helemaal gedaan met het door-de-week fietsen bij daglicht. Gelukkig nog maar een kleine 200km te gaan voor het 10.000km doel van dit jaar.




Racefiets
9107 km (104x)
345:34 uur
Cross-hybride
695 km (12x)
29:43 uur
Totaal
9802 km

0 reacties: