zondag 30 oktober 2011

Wintertijd

Bij de overgang naar de winter is het bijna onmogelijk om geen verkoudheid(je) op te lopen. De temperatuur daling is vaak net het laatste zetje wat nodig is om het snottebel virus te ontketenen. En als er dan één iemand mee rondloopt dan verspreid het zich als de konijnen. Afgelopen week had ik het twijfelachtige genoegen. Na wat slikpijn op de huig en wat eerste snotteringen wist ik gelijk hoe laat het was. Tijd om het winter actieplan in werking te zetten!

Te beginnen met meerdere malen per dag flink zout water te spoelen met behulp van de Rhino horn; de beste uitvinding sinds het (fiets)wiel. Daarnaast ook  'the good old' Nasonex weer van stal gehaald. En als klap op de vuurpijl gisteravond lekker op tijd onder de wol met 2 paracetamolletjes. Het resultaat? Na een redelijk brakke dag gisteren voelde ik me vanochtend weer kiplekker. Wat 'rust, reinheid en regelmaat' al niet vermag. Uiteraard kwam het extra uurtje nachtrust agv de wintertijd ook goed van pas.

Omdat het de laatste zondag van de maand is, vandaag geen vossenrit. De afgelopen keer heb ik wel punten gescoord, maar toch minder dan ik had gehoopt. Hierdoor ben ik weer 3 plaatsen verder afgegleden in het klassement en op de 12e plek beland. Het is niet anders. Niet meer aan denken, vandaag lekker een rondje fietsen met buurman Niels die de smaak (en  'now a days' de snelheid) van het fietsen ook helemaal te pakken heeft.

Na heerlijk tempo gefietst te hebben langs de Nieuwe Waterweg, was het bij Hoek van Holland wel tijd voor appeltaart met slagroom. Niet geheel toevallig bevindt zich daar ook de 'Torpedoloods', voor dit doeleinde uitermate geschikt. Verzadigd en verkwikt kregen we het laatste stuk terug naar huis als toetje windkracht 4 in de rug. Heerlijk doortrekken naar 40km/uur om de laatste kilometers naar huis rustig uit te bollen. De verkoudheid overwonnen en een uitermate lekker ritje gefietst. Ik ben klaar voor de winter!



Racefiets
9170 km (105x)
347:49 uur
Cross-hybride
695 km (12x)
29:43 uur
Totaal
9865 km

0 reacties: