woensdag 16 november 2011

Mobility Mixx

Vandaag ben ik met mijn Mobility Mixx card op de trein naar Hoofddorp gestapt. De fiets mag ook mee in de trein, maar daarvoor dien ik wel een fietsdagkaart á 6 euro's kopen (vouwfietsen zijn gratis). Na een projectmeeting bij de klant heb ik me snel omgekleed en ben op de fiets gestapt. Die trein-fiets-constructie had ik begin dit jaar ook al eens toegepast en dat is me toen wel goed bevallen.
Met een fietsdagkaartje á 6 euro mag de fiets
de hele dag overal mee naar toe in de trein.
Nieuw
De fietsrit kende een aantal noviteiten. Ten eerste had ik nieuwe Bar Ends op mijn cross-hybride gemonteerd. Ik miste op deze fiets de mogelijkheid om je handen af en toe van positie te wisselen zoals je bij een racefiets kunt doen. In het begin was het rijden met de Bar Ends wel even wennen omdat je je armen erg wijd uit elkaar hebt. Je krijgt een beetje het gevoel dat je op een Shopper motor met hoog stuur zit. Maar al snel kon ik de verschillende handgreep posities wel waarderen en ging het fietsen met de Bar Ends prima. Die houden we er dus in.
Nieuwe BBB Bar Ends op de Cross-Hybride
Tweede noviteit was het gebruik van Endomondo. Omdat ik in de wintertijd regelmatig lange stukken in het donker fiets, vindt ik het wel prettig dat het thuisfront kan zien waar ik ongeveer uithang. Mocht me iets in het donker overkomen, dan ben ik in ieder geval te traceren. Tot voor kort gebruikte ik hiervoor Trackr! maar sinds ik overgestapt ben van BlackBerry naar Android was die niet meer te gebruiken.

Het batterijverbruik van Endomondo viel me overigens alleszins mee. Na mijn rit vandaag van ruim 2,5 uur was de batterij van mijn Samsung Galaxy S2 nog voor 80% gevuld. Niet slecht. Die gaan we dus vaker gebruiken bij avond/nachtritjes.


Racefiets
9263 km (107x)
351:13 uur
Cross-hybride
989 km (18x)
42:17 uur
Totaal
10252 km

2 reacties:

Bully & Bataaf zei

Het werkt prima, heb je ''zien'' rijden...
Mooi systeem!

Johan Barelds zei

Goed te horen! En ook een veilig gevoel dat ik wat 'mee-kijkers' heb zo in het donker..:-)