woensdag 14 december 2011

Het einde jaar nadert...

Het is al weer enige tijd geleden dat ik een bericht op mijn blog geplaatst heb. Met de komst van de winterstop is de ijzeren regelmaat van het trainen en bloggen op een lager pitje komen te staan. Eigenlijk wel een gezonde ontwikkeling. De rust geeft me weer nieuwe energie en inspiratie voor het nieuwe jaar.

Winterwerk
En het is nou ook niet zo dat ik bepaald stil gezeten heb. Bijna elke zondag een vossenrit van een uur of twee waar zeer hard gereden wordt. Daarbij probeer ik door de week nog 2 trainings momenten te pakken waarvan het liefst minimaal 1x nog op de fiets. De resterende training (of bij slecht weer of minder zin) doe ik op de cross-trainer. Geen spinning dus dit jaar. En ook schaatsen ben ik niet aan toegekomen (klinkt beter als: heb ik me niet toe kunnen zetten)

Verder staat de racefiets ondertussen al weer een maand in het vet. Al het fietswerk doe ik momenteel op de cross-hybride waar bovendien een paar wat bredere 29' banden op zijn gezet. Een soort van krachttraining zeg maar. En dat dat zwaar is bleek wel uit de cijfers van de vossenrit van afgelopen zondag. Check even de hoogte van de hartslag tijdens deze rit. Pittig!

Plannen
Wat zijn de plannen voor de komende periode? Aan het einde van dit jaar wil ik nog een jaarverslag(je) maken  met daarin een kleine opsomming van resultaten het afgelopen jaar. Verder wil ik medio januari de fiets kalender voor 2012 weer klaar hebben. Ik ben er nog steeds niet uit wat het hoofddoel gaat worden. Gelukkig heb ik nog een maand om daar over na te denken. En in maart is dan alweer de eerste toertocht (Witte Kruis Classic). De vossenritten stoppen dan, dus dat gaat mooi in elkaar over. Dat wordt dus rond februari weer de racefiets van stal halen.

Het is nog niet helemaal zo ver, maar ik wens iedereen alvast prettige feestdagen. Ben ik ook eens de eerste..:-)


Racefiets
9263 km (107x)
351:13 uur
Cross-hybride
1419 km (28x)
60:20 uur
Totaal
10682 km

0 reacties: