zondag 29 januari 2012

Week 4, Kokkies bikes MTB tour

Ondanks de nog steeds aanwezige verkoudheid heb ik prima kunnen fietsen deze week.
Woensdagavond ben ik op de racer gestapt om mijn trainingsrit 'grote ronde Westland' te fietsen. Ondanks de motregen ging dat heerlijk! Met een hoge cadans om de knieblessure te ontzien (gem.100rpm) vlogen de kilometers onder de banden door. De Garmin gegevens van deze training.

Kokkiesbike MTB tour, Ommen
Vrijdagmiddag kwam ons Tour For Life team voor de 2e keer (in Groningen) bij elkaar. Voor mij was het de eerste keer dat ik alle deelnemers eens in levende lijve kon ontmoeten.  Een erg leuke en inspirerende middag. Naast de reguliere sponsorwerving zitten er nog 2 mooie evenementen in het vat: een heus gala diner en een spinning marathon. Spannend hoe dat allemaal uit gaat pakken!

Na vrijdagavond bij mijn ouders in Assen te hebben overnacht kon ik zaterdagochtend, op weg naar huis, mooi de 'Kokkies bikes, rondje Lemelerberg' in Ommen meepakken. Vanaf 09.00 uur ruim 45km bikkelen door de bossen. Het was flink koud (-2c) en voor het eerst deze winter waren mijn handen steenkoud in mijn dunne BBB handschoenen. Gelukkig begon ik na een kwartier goed warm te draaien en was dat leed snel geleden. Door de vorst en het ontbreken van regen de laatste dagen lag het parcour er mooi bij en kon er flink doorgereden worden.

Ondanks dat er bij de start even lichte paniek was omdat de NTFU startkaarten nog niet gearriveerd waren, verliep de rest van de tocht perfect. Onderweg waren er 2 verzorgingsposten ingericht waarvan één zelfs warme kippensoep serveerde. Erg lekker! Een prima georganiseerde tocht, complimenten aan de Tour Trim Club Balkbrug!

Zondag
Omdat het de laatste zondag van de maand is, was er vandaag geen vossenrit. Een mooie gelegenheid om samen met zwager Cees, buurman Niels en vriend Richard eens samen een tochtje te maken. Na de MTB rit van gisteren ook een goede gelegenheid voor mij om uit te fietsen en te herstellen. Het ging niet al te hard en bij de Torpedoloods in Hoek van Holland hebben we nog even een bakkie koffie met een appeltaartje gescoord. Een mooie afsluiter van de week. De Garmin gegevens van deze training.

Training, de stand van zaken
Enkele weken geleden gaf ik aan dat ik minimaal één keer per week een langere afstand/tijd wilde gaan rijden(75-100km). Terugkijkend constateer ik dat dat maar ten dele gelukt is. Het weekstaatje hieronder laat zien dat de gemiddelde afstand maar licht gestegen is en ook de gemiddelde tijd is (nog) niet veel langer geworden. Tot nu toe is het aantal +75km ritten blijven steken op 2. Een te mager resultaat naar mijn smaak.
Week 1 tem 4, de cijfers.
Daar moet dus aan gewerkt worden in de komende maand februari. En mocht ik, door omstandigheden, in een week toch geen kans zien om een langere afstand te rijden, dan wil ik bij wijze van alternatief eens experimenteren door vóór de vossenrit op zondagochtend alvast een uur of 1,5 a 2 te gaan inrijden. Pak ik toch 4 fiets uren achter elkaar zonder dat me dat een extra dag kost. We houden u uiteraard op de hoogte..:-)


Racefiets
246 km (3x)
09:40 uur
Cross-hybride
361 km (8x)
15:04 uur
Totaal
607 km

0 reacties: