woensdag 1 februari 2012

Winter!

Nu de temperatuur eindelijk onder de nul gedoken is kan er met een beetje mazzel over een paar dagen op natuurijs geschaatst worden. Met een beetje pech valt er ook nog sneeuw de komende dagen. En sneeuw betekent einde fietsen zolang het nog vriest. Te glad, dus te gevaarlijk. Om die reden wilde ik vandaag nog even wat kilometers pakken op de fiets.

Om niet geheel stijf bevroren in Zoetermeer op het werk aan te komen heb ik me vanochtend flink ingepakt. 4 lagen kleding in plaats van de gebruikelijke 3. Verder een muts en dikke sjaal om mijn hoofd en de ski-handschoenen aan. Geen overbodige luxe, want de thermometer wees vanochtend -9c aan met een stevige NO wind tegen. Het leek wel of ik midden in een Siberische poolstorm beland was! Tot overmaat van ramp bleek mijn derailleur ook nog vastgevroren te zijn dus kon er niet geschakeld worden tijdens de rit. Een echte heroïsche rit dus!

Terugreis
De terugreis 's-middags naar huis verliep een stuk aangenamer. "Slechts" -2c en wind mee; zomerweer! Dus maar even een ommetje langs de Rottemeren gemaakt. Die zijn nog lang niet dichtgevroren kan ik u melden, dus nog geen schaatstochten op de Rottemeren voorlopig.

Anti-biotica
Afgelopen zondag begon de verkoudheid zich ook in mijn longen te nestelen. Diep geroggel en regelmatig fluimen opgehoest sputum waren het gevolg. Met mijn longontsteking van 3 jaar geleden nog vers in het geheugen weet ik dat je hier niet te lang mee rond moet lopen. Tijd dus om bij de dokter langs te gaan. Deze heeft mij fluks een breed-spectrum anti-biotica kuurtje voorgeschreven. Of het nou met deze anti-biotica te maken heeft of niet, de hartslag was vandaag niet omhoog te krijgen. Dus maar rustig aan gedaan.

Winterbeurt
De racefiets is voor de winterbeurt bij Bikezone. Hij wordt even grondig onderhanden genomen: nieuwe binnenkabels, remblokken, kransjes, ketting, etc. etc. Uiteraard allemaal om te voorkomen dat de "Tour for Life" geen "Tour to Survive" wordt materiaaltechnisch gesproken. Vrijdag kan ik hem weer ophalen. "Eis en weder dienende" kan er dan vrijdagmiddag nog een lange rit gemaakt worden.

0 reacties: