maandag 23 januari 2012

Tegenwind....

Zo voortvarend als ik vorige week van start ging, zo moeizaam ging deze week: slecht weer, verkoudheid opgelopen, weinig tijd om te trainen, weer last van mijn oude blessure (tractus illiotibialus frictie syndrom), etc. Het gevolg was dat ik na vrijdag nog maar 1x een uurtje op de crosstrainer had gestaan deze week. 

Zaterdag
Aangezien ik vanaf nu elke week een 'lange rit' (>70km) wil maken moest het zaterdag dus gaan gebeuren. Zondag zou ik nl. de vossenrit gaan rijden. Na zaterdagochtend uiterst moeizaam uit mijn bed te zijn gekomen schoot de moedeloosheid me helemaal in mijn fietsschoenen toen ik de gordijnen opentrok: regen! Ai, ai, dilemma. Ga ik wel, of ga ik niet. Mijn eerste reactie was vrij helder: "ik ga niet" waarna ik vervolgens weer het bed in ben gestapt. Na een klein uurtje nog uitgeslapen te hebben lag ik toch niet lekker. Ik kan de laatste trainingmogelijkheid voor deze week toch niet zomaar voorbij laten gaan? Na nog wat getreuzel kon ik me uiteindelijk vermannen en heb toch de fietskleding aangetrokken.

Gelukkig was het ondertussen droog geworden en heb ik tot de laatste kilometers zelfs nog droog kunnen fietsen. Qua fysiek stelde de training niet veel o.a. door mijn verkoudheid. Het was meer een mentale training (en overwinning).


Zondag
Nog steeds geteisterd door de verkoudheid was het mijn plan om lekker rustig aan te doen deze vossenrit. Gewoon tactisch rijden en proberen alle emmers te halen. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb alle emmers gezien/gehaald (4 stuks) en wellicht heb ik ook nog een paar extra puntjes bij elkaar gesprokkeld voor mijn positie. Het laatste stuk van de rit was nl. nogal rommelig en mijn vermoeden is dat er nogal wat rijders een emmer gemist hebben. Hoe dan ook: we zullen het deze week in de uitslag gaan zien.


Slot conclusie
Ondanks het slechte begin heb ik in het weekend nog het e.e.a. recht kunnen zetten qua trainingsarbeid. Maar dit soort weken sla ik in de toekomst toch liever over.

Racefiets
177 km (2x)
07:06 uur
Cross-hybride
255 km (6x)
10:16 uur
Totaal
432 km


3 reacties:

Bully & Bataaf zei

Ook dit hoort bij de sport Johan, je eigen grenzen verlegen als het lichamelijk even tegenzit, het lijken kleine overwinningen maar straks als je voor TFL fietst moeten er misschien ook grenzen worden verlegd en en dan zijn deze maar weer in het lichaam gekerft!
De km`s komen wel daar hoef je niet bang voor te zijn...liever gezond op de fiets dan geblesseerd.
Toppertje jij hoor!!

Theo zei

Vervelende klacht maar wel met een mooie link: ik ken Peter Visser van mijn atletiektijd in Leiden.
Gelukkig viel de uitslag van zondag mee he?

Johan Barelds zei

Bedankt voor de reacties mannen! Sport is idd ook omgaan met tegenslag. En aan de uitslag van de vossenrit te zien, blijkt maar weer hoe relatief dat kan zijn...:-). Tegen de JZC tijd ben ik weer helemaal het mannetje Theo!