zondag 8 januari 2012

Uitgebodemd

Soms heb je van die momenten dat je denkt: "genoeg is genoeg". Vandaag had ik zo'n moment. De laatste 70km+ fietstocht dateert al weer van oktober vorig jaar. De racefiets staat al ruim 2 maanden met zachte bandjes in de schuur stof te happen. Ik weeg al weer +80kg (moet nog 3 kilo af). En voor de gemiddelde snelheid van 25km/uur tijdens vossenrit van vandaag had ik een gemiddelde hartslag van 163 (D3) nodig. Genoeg is genoeg! De pret is over! De winterstop is vanaf vandaag officieel voorbij. De bodem is bereikt en vanaf nu gaat het alleen maar weer omhoog tot augustus dit jaar. We zijn uitgebodemd.

Plan van Aanpak
In concreto: deze week ga ik de racer in orde maken en vrijdagmiddag ga ik een LSD (Long Slow Distance) tocht op de racer maken van minimaal 70km. Over 9 weken is de Witte Kruis Classic (100km), het eerste richtpunt van dit jaar, en dan moet die afstand weer enigszins in de benen zitten. Het fietsseizoen 2012 is nu echt begonnen!

Racefiets
0 km (0x)
00:00 uur
Cross-hybride
100 km (2x)
3:54 uur
Totaal
100 km


0 reacties: