woensdag 11 januari 2012

Zesdaagse Rotterdam

Via onze fietsclub FTCW kwam ik in de gelegenheid om gisteravond naar de Zesdaagse van Rotterdam te gaan. Ook zwager Cees was van de partij. De kaartjes waren gratis en alleen voor de (Kwi)busreis moest het luttele bedrag van 5 euries neergeteld worden. Kortom: dat laat je niet liggen. De bus vertrok om 18.00 uur vanaf Velo Wateringen en het was gelijk een gezellige boel. Na een tussenstop in Naaldwijk kwamen we even voor zevenen aan bij Ahoy.

Gezellige boel bij de zesdaagse in Rotterdam
Ik ben niet met wielersport grootgebracht dus het hele fenomeen zesdaagse was mij grotendeels onbekend. Gelukkig had ik de folder "Wat is een zesdaagse" van de website van de zesdaagse vantevoren goed bestudeerd. Koppelkoersen, koppelafvalkoersen, derny's, koppeltijdrit, superprints, we hebben het allemaal gezien. Met name laatste Koppelkoers was spannend tot aan het einde. De zesdaagse was gelijk ook het afscheid van Danny Stam. Tot gisteravond had ik nog nooit van de beste man gehoord, maar als je 16x een zesdaagse hebt gewonnen ben je wel goed denk ik..:-)

Op de foto met Thomas Dekker
Tussen de bedrijven door liepen we ook Thomas Dekker nog tegen het lijf die een signeersessie kwam geven. Hij wilde graag met me op de foto en tja..ik ben natuurlijk de beroerdste niet..:-) Stom genoeg ben ik hem vergeten te vragen of hij toevallig nog een leuk 'te veilen item' heeft voor onze Tour for Life team sponsoring. Maar hij zal mijn blog ook wel lezen, dus dat verzoek doe ik dan bij deze alsnog even aan hem...:-)

Na elven vertrok we weer met de bus richting Den Haag. Het was een leuke avond. En als de gelegenheid er is gaan we volgend jaar weer.

2 reacties:

Bully & Bataaf zei

Goh lijkt wel een concert als je de foto bekijkt,wat `n volk, nice!

Altijd leuk om BNR`s (bekendeNederlandseRenners) te ontmoeten Johan, hoop dat ie je blog idd leest en iets over heeft voor jullie Tour for Life, zal toch wel?? Boek, shirt, sokken??

Johan Barelds zei

@B&A Alles is goed behalve gebruikte onderbroeken..:-).