zondag 15 januari 2012

Week 2

Het was een lekker sportweek, week 2. Volgens de planning zou ik deze week 100km moeten rijden in 2 trainingen, maar het is wat meer geworden. De keek op de week:

Maandag
Maandag ben ik op de MTB naar het nieuwe kantoor in Zoetermeer gefietst. Ruim 22km enkele reis en op de terugweg ook nog een mooie binnendoor route gevonden. Gaan we zeker vaker doen.
Garmin gegevens: Woon-Werk en Werk-Woon

Woensdag
Een uurtje rustig op de cross-trainer gestaan en alle afleveringen van RAMBAM gezien. Vooral de aflevering waarin Derk Ogilvy ontmaskerd wordt was geniaal. Eindelijk iemand die Nederland op dit vlak de spiegel eens voorgehouden. Dat werd hoog tijd. We leren het ook nooit.
Garmin gegevens: cross-trainer

Vrijdag
Voor vrijdagmiddag had ik mijn zinnen gezet op een LSD (Long Slow Distance) tocht. Het was al weer ruim 2 maanden geleden dat ik op de racer had gezeten en een soortgelijke periode dat ik een tocht van langer dan 60km gefietst had. Het was dus tijd voor een rustige lange rit. Met bikeroutetoaster had ik een rondje om Rotterdam uitgezet en in de Garmin 800 geladen. Een dikke 90km. Lekker ingepakt en ruim van eten en drinken voorzien ben ik op de racer gestapt. Het was heerlijk om weer eens een lange tocht te maken. Na 70km begonnen de benen wel iets zwaar te worden. Opmerkelijk hoe snel je je duurconditie weer kwijt kan raken. Al met al viel het me niet tegen.

Zondag
De gebruikelijke vossenrit. Zwager Cees en buurman Niels schitterden allebei door afwezigheid, dus ik kon ongestoord het gas opentrekken. Het parcours ging geregeld door stukken drekkig gras en andere onverharde ellende, dus op dat punt was ik met de MTB duidelijk in het voordeel.

Maar op de lange stukken als het boven de 35km/uur ging was het moeilijk om aan de kopgroep te blijven hangen. Gelukkig zorgden kruispunten en smalle doorgangen geregeld voor opstoppingkjes zodat ik weer aan kon sluiten.

Ondanks de lange tocht van vrijdag (of misschien wel dankzij) ging het vandaag heerlijk. Ik kon het hoge tempo/de hoge hartslag tijdens de hele rit goed vasthouden. Sterker nog: het is een all-time high geworden qua gemiddelde snelheid op de MTB.

Helaas hadden de route uitzetters aan het einde van de rit weer een geintje uitgehaald. Er bleek nog een emmer te staan die alleen door goed opletten en beredeneren gevonden kon worden. En dat is natuurlijk moeilijk als een kopgroep bij de vos aankomt. Iedereen stoof rechtstreeks op de Vos af en ik vermoed dat zo ongeveer iedereen op die manier de 4e emmer gemist heeft.

Ook ik zag deze slinkse streek volledig over hoofd en ben gelijk op de vos afgestierd. Aangezien de meesten dus maar 3 punten hebben is kans dus groot dat ik weer niet uit die top-10 van het klassement kom...:-)
Garmin gegevens: Vossenrit 12

Totalen na week 2

Racefiets
95 km (1x)
03:38 uur
Cross-hybride
197 km (5x)
7:33 uur
Totaal
292 km


0 reacties: