Zo maakte ik al recent melding van mijn nieuwe Brooks zadel en ditto stuurlint. De afgelopen dagen ben ik verder gaan experimenteren met het afstellen van de racefiets en cross-hybride. Ik heb de volgende wijzigingen aan de racefiets doorgevoerd:
- Stuurpen omgedraaid zodat hij naar boven wijst ipv horizontaal.
- Stuur iets achterover gezet waardoor de remhendels iets hoger komen te staan
- Zadel iets verder naar voren gezet en de punt een paar mm hoger
Het effect van de wijzigingen is dat het stuur iets hoger tov het zadel is komen te staan. Doordat het zadel iets meer met de punt omhoog gekomen is glijdt ik minder naar voren en wordt de druk op de handen/armen minder. Door het iets hogere stuur en remhendels hoef ik de rug minder diep te buigen waardoor ik hopelijk bij lange toertochten wat minder snel een vermoeide rug krijg. De fiets is hiermee ook meer in lijn met de instelling van mijn oude fiets die erg goed is. De eerste bevindingen tijdens mijn tochtje vanmiddag zijn positief.
Aanpassingen cross-hybride
Bij de cross-hybride heb ik aanpassing aan het stuur gedaan. De remhendels, shifters, handvaten en bars heb ik aan elke kant +/-3cm naar het midden geschoven. Hierdoor komen de handvaten meer in lijn met mijn schouderbreedte en kan het stuur aan weerszijden +/- 3cm ingekort worden. Het stuur vond ik nl erg breed en bij het keren en draaien tijdens de vossenritten is dat hinderlijk. Dat inkorten is trouwens gewoon een kwestie van de ijzerzaag erin. Maar hiermee wacht ik nog even mee nadat ik komende zondag met de nieuwe setting gefietst heb en deze in orde bevonden is. Better safe then sorry zullen we maar zeggen.
Achter de derny
Had het geluk om tijdens de trainingsrit van vandaag tot 2 keer toe achter een snorscooter te belanden. Met 35km/uur een mooie snelheid om even een tijdje in het wiel te blijven hangen. Volgens mij hadden de scooter rijders er ook wel lol in. Die begonnen zich zowaar als volwaardige derny rijders te gedragen..:-)
0 reacties:
Een reactie posten