zondag 24 maart 2013

De laatste vossenrit FTCW

Terwijl buiten de ijskoude oostenwind om het huis giert en gevoelstemperaturen van -15 bereikt worden maak ik me klaar voor de laatste vossenrit van dit seizoen. Want weer of geen weer, er zal gefietst worden! Ook buurman Niels heeft nog ergens de kracht gevonden om zich uit zijn bed te hijsen en het strakke pak aan te trekken. De opkomst in de Velo kantine is door de barre omstandigheden niet zo groot als anders. Maar er vallen nog punten te verdienen, dus de echte  die-hards zijn aanwezig.

Na het startschot gaat iedereen er gewoontetrouw weer als een dolle vandoor. Buurman Niels kan al snel niet meer volgen dus die ben ik al snel kwijt. Ik beland in een mixed groepje van groep 2 en veteranen rijders. Het gaat kop-over-kop dus geen moment rust.

Rijdende controle emmers
De controle emmers heeft men deze keer weer op een zeer ludieke manier langs het parcours gesitueerd. Onopvallende mannen op bakfietsen met de rode emmer voorop de bagagedrager fungeren als controlepost. Wel goed opletten dat ze aan je rechterkant fietsen anders tellen ze niet! ..:-)

Dubbele pech
Onderweg komen we ook nog een paar groep 1 rijders tegen waarvan er een, die kort in het klassement staat, lek heeft gereden. Een maat van hem biedt hem zijn fiets aan en na kort oponthoud zijn ze weer los. Van dergelijke hardrijders kunnen we mooi meeprofiteren en we blijven een tijdje bij het groepje in het wiel hangen. Plotsklaps paniek in de tent. De lek-rijder heeft ontdekt dat hij zijn controle kaartjes nog aan de andere fiets heeft hangen. Ai, ai, dubbele pech! Met een noodgang keert hij om om ze te halen. Dat wordt een mooie verhaal voor bij de borrel vanmiddag.

Eigen pech
Ook zelf heb nog wat pech. Bij de laatste controle emmer kom ik tot de ontdekking dat ik geen kaartjes meer in mijn achterzak heb. Waarschijnlijk heb ik bij de een-na-laatste controle 2 aan-elkaar-geplakte kaartjes ingegooid. Ok, dan geen 5 maar 3 punten deze keer. Voor het klassement maakt het toch niet veel meer uit. Ik heb lekker gereden en daar gaat het voor nu om.

Zomer vossenrit competitie
Vanaf 3 april begint de zomer vossenrit competitie bij fietsclub "de Glazen Stad". Om de interval conditie ook in de zomer op peil te houden heb ik me bij wijze van experiment ook voor die competitie ingeschreven. We gaan dus gewoon lekker de zomer door met vossenritten. Hopelijk een goede aanvulling op de wekelijkse toertochten.

0 reacties: