vrijdag 22 maart 2013

Rondje Uithoorn

Nou ja, rondje. Laten we zeggen 'ronde'. Wel op het gemak gefietst, maar door de wind kon dat ook bijna niet anders. De eerste 60km had ik een dikke vieze vette wind tegen (kracht 5-6). Pas na een kilometer of 70 begon ik hem eindelijk een beetje in de rug te krijgen.

Ondanks alle fietskilometers heb ik vandaag toch een redelijke kledings-inschattingsfout gemaakt. Door alle horror berichten over gevoelstemperaturen van -10 en lager had ik mezelf veel te warm ingepakt. Ik had mijn winterjack aangedaan met daaronder een skipully en een hemd. Het ding met mijn winterjack is dat het zo warm is dat je het eigenlijk pas moet dragen bij temperaturen lager dan -5. En ik had in mijn wijsheid besloten hem vandaag aan te doen. Met de pully en het hemd eronder begon ik dus al snel oververhit te raken. Foute boel. Onderweg eerst mijn hemd uitgedaan en ergens rond de 80km pully uit en hemd weer aan, en dus alleen met het hemd onder het jack gefietst. En dan nog steeds niet koud hebben he? Pfff....

De fiets was gelukkig helemaal top na de grote beurt van gisteren. Alleen ben ik er nog steeds niet uit of ik het Brooks zadel wel ga gebruiken voor de lange afstanden. Het nadeel is dat je er niet in de lengerichting op kan schuiven. Dit komt omdat het zadel niet plat als een strijkplank is, maar zich helemaal naar je kont heeft gevormd. Voordeel hiervan is wel dat je veel stabieler zit. Tja, het blijft een gepuzzel. To be continued....

0 reacties: