woensdag 30 maart 2016

Dag 1 - Den Haag - Oisterwijk

Als je in 'bad omens' gelooft was mijn vertrek vannochtend niet echt hoopgevend. Ik was Wateringen nog niet uit of de donkere wolken pakten zich al samen. Minder dan een kwartier na vertrek reed ik in de regen. Gelukkig was het een lokale bui en niet veel later gloorde er al weer een stukje blauwe lucht voor me uit. Het was wel gelijk cashen met de SKS Longblades spatborden. Ze hielden zich voortreffelijk en ik weet zeker dat de fiets en ikzelf er een stuk schoner door gebleven zijn.
Dag 1, vertrek vanaf huis.
We gaan er aan beginnen.
Ik had eigenlijk gedacht enigzins wind tegen te hebben maar niets bleek minder waar. Lange stukken had ik de wind in de rug en kon daardoor flink kilometers maken. Van mijn voornemen om regelmatig even te stoppen voor een koffiepauze kwam op die manier ook weinig terecht. Voor ik het eigenlijk in de gaten had was ik zodoende Rotterdam al voorbij en niet veel later stond ik met een stel Belgische moederkes te wachten op het veer in de Biesbosch. Klaarblijkelijk waren ze een dagje uit fietsen want alras werd me gevraagd een fotokuh te nemen van het gezelschap (even op het knopske drukken voor de focus).

Na de Biesbosch ging het verder zuidwaarts. Het landschap was meer open en ik begon duidelijk meer last van de wind te krijgen. Hij was nu meer zijwaarts en door de tassen aan de fiets kon je dat regelmatig voelen.  Ik had een koffiestop afgesproken bij een collega in Sprang-Capelle maar daarvoor moest ik wel eerst de Bergsche Maas over. Gelukkig is er vlak boven Capelle een kleine veer waarmee je naar de overkant kunt. Dat was veer nummer twee van vandaag. Veren, altijd leuk.

Het veer over de Bergsche Maas bij Capelle. 
Collega Mario had een paar beste koppen koffie klaar staan toen ik bij hem arriveerde in Sprang-Capelle. Super lekker en een prima stop.  Vanaf daar nog 30km. De laatste loodjes.  Wel door het fraaie gebied van de Loos en Drunense duinen, geen straf.  Mijn accommodatie van vanavond blijkt een poepsjiek landgoed te zijn.  Dat had ik niet meegekregen toen ik via booking.com deze overnachting voor een scherp prijsje kon boeken. 
Omdat ik geen zin had om de hoofdprijs te betalen voor een bord Haute Cuisine waar je nauwelijks je honger mee stilt ben ik maar naar het dorp gefietst. Bij de lokale Turk een Kapsalon met een biertje gescoord. Heerlijk! 

De fiets heeft zich overigens voorbeeldig gehouden.  Vanavond lekker op tijd onder de wol.  Morgen wil ik vroeg aan het ontbijt zitten (7. 00 uur) en daarna gelijk op de fiets.  Houdt ik morgenmiddag nog wat tijd over om Valkenburg onveilig te maken. 
A demain! 





1 reacties:

Wim zei

CrossuDurDeBossu van de LDD !!! gaaaaaannnnn!!!