woensdag 19 januari 2011

Fietsen is plannen maken

Gisteren weer een uurtje pilatus en vanavond het gebruikelijke uurtje spinning. Wat me opvalt is dat ik, redelijk onbewust, de hele dag bezig ben met het plannen van fietstrainingen. Hoe is het weer de komende dagen? Wanneer is het droog? Wat doen we van het weekend? Kan ik er wellicht op de fiets naartoe? En dat gaat maar door en door. Niet dat ik er last van heb, maar je bent er voortdurend onbewust mee bezig. Fietsen is plannen maken.

Plannen voor deze week
En gaat er voor deze week allemaal door mijn hoofd aan plannen?  Bij deze een inkijkje:
  • Morgen (donderdag):  "geheime training" (lees: 's-avond met de crosser 2 á 3 uur in het donker op pad)
  • Vrijdag: mogelijk idem. Geen noodzaak, alleen als ik zin heb.
  • Zaterdag:  rustdag (komt goed uit. Het gaat regenen, en ik moet thuis nog wat klussen).
  • Zondag: Op de fiets naar Sleeuwijk op verjaardagsvisite.


Tocht naar Sleeuwijk
En met name op de rit van zondag kan ik me al enorm verheugen. Het heeft allerlei aspecten in zich die het een leuke tocht maken:
  • het is weer een onbekende route, 
  • 2 overtochten met een veer (ja, ik begin zowaar een voorliefde voor veren te ontwikkelen..:-)), 
  • mijn eerste +100km tocht dit jaar.
In al mijn enthousiasme heb ik de route alvast weer uitgestippeld. Dit wordt al weer de derde keer dat ik op de fiets naar Sleeuwijk ga en de route is deze keer wéér anders dan de eerste en de tweede rit:
De route van a.s. zondag
In totaal een slordige 107km lang. Ik heb d'r zin in!

Racefiets310 km (4x)
Cross-hybride163 km (3x)
Spinning3x
Cross-trainer-

0 reacties: