donderdag 4 maart 2010

CrossTrainer, Extensieve Interval, 72 min, D3/D4

Vandaag had ik een D3 ritje in gedachten, direct na het werk.
Helaas werd het 's-middag behoorlijk druk op het werk zodat er van fietsen niets meer kwam.
Aangezien het 's-avonds nog steeds vroeg donker is, is 's-avonds fietsen nog steeds geen optie.
(En een tacx heb ik ook nog niet..:-)).
Dus 's-avonds ben ik maar weer eens ouderwets op de cross-trainer gaan staan.

Op de website van Oege Hiddema had ik wat inspiratie opgedaan met Extensieve Interval.
Het leek me erg leuk om dat eens op de cross-trainer te proberen.
Het idee is dat je 2 minuten piekt op de grens van D3/D4 en dan weer een minuut herstelt.
Dat doe je vijf keer per blokje. In totaal doe je 3 blokjes met 5 minuten herstel er tussen.

Om het fietsen zoveel mogelijke te simuleren doe ik de oefeningen op de cross-trainer met de armen in rust. Ik gebruik dus alleen mijn benen. Met de handen houdt ik de console vast zodat het lichaam stabiel blijft, net als op de fiets.

Workout
De Workout zag er uiteindelijk als volgt uit:
  1. Warming up: 10 min.
  2. 5x blokje (2 min. D3/D4, 1 min. Herstel) = 15 min.
  3. Herstel: 5 min.
  4. 5x blokje (2 min. D3/D4, 1 min. Herstel) = 15 min.
  5. Herstel: 5 min.
  6. 5x blokje (2 min. D3/D4, 1 min. Herstel) = 15 min.
  7. Cooling down: 7 min.
Totaal: 72 minuten

0 reacties: