vrijdag 3 september 2010

Het Groene Hart

Vrijdagmiddag, fietsmiddag!
Afgelopen woensdag heb ik mijn 2e volleybaltraining weer meegedaan. Donderdag en ook nog vandaag was ik daar nog behoorlijk stijf van. In het begin van het volleybal seizoen wordt je er even weer nadrukkelijk bij bepaald hoe intensief volleybal voor alle spieren van je lichaam is. Maar op duurgebied daarentegen was het al weer afgelopen zondag dat ik voor het laatst gefietst heb. Werk aan de winkel dus. En daar had had ik erg veel zin in vanmiddag.


Vogelplas bij Voorschoten
Natuurtocht
De sterke (ruk-)winden van de afgelopen week zijn de afgelopen grotendeels gaan liggen zodat het vanmiddag weer fatsoenlijk fietsen was. Op een klein spettertje na werd het weer gaandeweg de tocht steeds mooier. De tocht die ik uitgestippeld had was een regelrechte natuurtocht. Eerst door het Delftland, daarna helemaal slingert langs de Rottemeren. Van hieruit naar het noorden en via Moerkapelle boven Zoetermeer langs, dwars door het groene hart. 

Dat natuur en randstad in het Groene Hart dicht bij elkaar ligt werd me even weer sterk gewaar toen ik de A4 weer overstak bij Stomwijk. De gebruikelijke vrijdagmiddag file. Succes jongens! 

Pittoreske tafereeltjes in het Groene Hart
"Het Groene Hart wordt duidelijk herkenbaar begrenst
door snelwegen met stilstaande auto's, ook wel file's genoemd"


Teller:84 Activiteiten
Afstand:6,316.31 km
Gem. afstand:75.19 km
Tijd:251:42:30 u:m:s
Gem. tijd:02:59:47 u:m:s
Hoogte winst:27,208 m
Gem. snelheid:25.1 km/u
Gem. HS:140 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

0 reacties: