vrijdag 26 november 2010

Hoezo herfst?

Ondanks dat er sneeuw voorspelt was, was daar vanmiddag nog geen spoor van te bekennen. Het was de hele ochtend al droog en zelfs het wegdek was redelijk opgedroogd. Dus vanmiddag maar snel de fiets gepakt en op pad gegaan. Omdat de temperatuur rond het nulpunt ligt heb ik mezelf maar goed ingepakt: muts op, skihandschoenen aan en een shawl om. Na een paar kilometer, vlak buiten Wateringen, kom ik plots in een "Tsunami van bladeren" terecht...:-)

Met je racebandjes door een "Tsunami van bladeren"
Ik fiets er heel voorzichtig doorheen om niet "op mijn plaat" te gaan. De rest van de route verloopt prima, de weg is hooguit wat "drekkerig". Daarentegen is het heerlijk fris winterweer en ik verbaas me dan ook dat ik zo weinig fietsers tegenkom. Na 2 uurtjes uitermate lekker gefietst te hebben doemt de stulp weer op. Na een flinke sopbeurt voor fiets en man zit dit herfsttochtje er weer op. Na afloop wordt het me weer eens duidelijk: Laat je niet afleiden door het zogenaamde gure winterweer. Als je je goed inpakt is het fietsen prima te doen! Dit is dus zeker voor herhaling vatbaar.



Teller:102 Activiteiten
Afstand:7,531.21 km
Gem. afstand:73.84 km
Tijd:297:56:19 u:m:s
Gem. tijd:02:55:15 u:m:s
Hoogte winst:29,705 m
Gem. snelheid:25.3 km/u
Gem. HS:141 bpm
Gem. fietscadans:90 rpm

0 reacties: