zondag 16 januari 2011

Hellevoetsluis

Compensatietochtje
De laffe, "windkracht 5, wind-mee tocht" van gisteren zat me niet helemaal lekker. Maar met de droge weersvooruitzichten en stevige wind kon ik dat vandaag met een rondje fietsen mooi even rechtzetten.

Ik liep al een tijd met het plan rond om weer eens met het veer bij Maassluis over te steken en dan een rondje over Oostvoorne en Hellevoetsluis te maken. Met de zuidenwind van vandaag leek vandaag hét geschikte moment op dat plannetje maar eens te realiseren. Zuidenwind betekend in dit geval wind mee op de terugweg, en dat is altijd goed voor de moraal..:-)

Rondje van de zaak
In Maassluis bij de haven aangekomen was het veer net vertrokken naar de overkant. En van wachten wordt je koud, dus heb ik maar even een rondje van de zaak gedaan om de tijd te doden.
Extra rondje bij Maassluis om stilstaan en kou lijden te voorkomen.
Groen!
In Rozenburg aangekomen moet je eerst een aantal viaducten en bruggen over. Da's altijd even puzzelen. Maar na een paar keer even foutrijden zat ik op de juiste weg richting Oostvoorne. Ik had altijd het beeld dat dit gebied alleen maar kaal en winderig was, maar tot mijn grote verbazing ontdekte ik dat er zelfs een strook bos/groen zich uitstrekt van Oostvoorne richting Rockanje tot aan Hellevoetsluis. Een plezierige afwisseling en door het groen werd de harde wind ook nog enigzins gebroken.

Vanaf Hellevoetsluis kwam de beloning: wind mee helemaal tot aan huis. Bij Rozenburg moest ik weer met het veer over. Gelukkig was hij er dit keer wat sneller zodat er geen extra rondjes gefietst hoefden te worden.
Het veer Maassluis - Rozenburg
Vanaf Maassluis was het even een paar keer aanzetten en met de wind in de rug was ik binnen no-time weer thuis. Nog wel even oppassen bij Maassluis want er was een hardloop evenement aan de gang. En ik kan het natuurlijk niet hebben dat ik een paar van die runners plat rijd (da's slecht voor de fiets..:-)).

Bij thuiskomst, na het douchen, ging ik nog even op de weegschaal staan en klokte 76,5kg tot mijn verassing. Klaarblijkelijk ben ik al afgetraind voordat het seizoen goed en wel begonnen is. Morgen maar eens de hartslag in rust meten. Eens kijken of daar ook nog verassingen tevoorschijn komen..:-)

Slotconclusie: Het was met de tocht van gisteren en vandaag weer een prima trainingsweekend!



Racefiets310 km (4x)
Cross-hybride163 km (3x)
Spinning2x
Cross-trainer-

1 reacties:

Ronald van Schaik zei

Hallo Johan, een rondje Hellevoetsluis heb ik ook wel eens gedaan, een slordige 175km was dat rondje, afzien was dat! Rondje Goeree doe ik ieder jaar wel een keer in de zomer, dat is vanuit Kapelle 160 km, erg mooi! Blijf lekker fietsen, succes!