donderdag 25 april 2013

Time is passing by when you have fun!

Nu het fiets seizoen eindelijk op gang gekomen is valt het me ineens op hoe snel de tijd dan wel niet gaat. Sinds maart zijn alweer de Joop Zoetemelk Classic, Volta Limburg Classic, Veenendaal-Veenendaal en Luik-Bastenaken-Luik verreden. Ook zijn er al weer 4 vossenritten bij TC Glazen Stad afgejakkert. De tijd vliegt klaarblijkelijk voorbij als je het naar je zin hebt.

Maar wat voor leuke tochten heb ik nog in het vooruitzicht in de periode tot aan de zomervakantie?
  • 28 april, zondag, Omloop Breda, 120km
  • 5 mei, zondag, De grienden van Carnisselanden, FTCW, 110km
  • 11 mei, zaterdag, Waalse Pijl, 169km 
  • 19 mei, zondag, Smaakmaker van het groene hart, FTCW, 135km
  • 25 mei, zaterdag, Koos Moerenhout Classic, 125/160/200km 
  • 27 mei, pinkstermaandag, Elfstedentocht, Bolsward, 240km 
  • 2 juni, zondag, Bos en Vlist, FTCW, 130km
  • 8 juni, zaterdag, Jean Nelissen Classic, DTC Luxemburg, 135/165/220km
  • 15 juni, zaterdag, Vael Ouwe, 160 km
  • 22 juni, zaterdag, Jan Janssen Classic, 115/150/200km 
  • 29 juni, zaterdag, Omloop Math Salden, 120/150/210km 

De Elfstedentocht is nog enigszins ongewis omdat ik er nog geen deelnemerskaart voor heb (en ook geen zin heb er te veel moeite voor te doen). Verder laat ik de te verrijden afstand van een aantal tochten afhangen van het moment. Het zal daar overwegend een een keuze worden tussen de 150km of de +200km variant.

Die keuze moet ik al snel maken voor de eerste tocht in die categorie te weten "de Waalse Pijl". Deze had ik voor 169km op mijn programma staan, maar afgelopen week werd ik benadert met de vraag of ik zin had de 220km variant mee te rijden (inclusief overnachting op de camping in Spa). En als je dan realiseert dat hier meer dan 4000 hoogtemeters overbrugt moeten worden dan zet je dat nog wel even aan het denken.

Maar dat zijn natuurlijk allemaal luxe problemen voor de verstokte fietser. Het weer wordt steeds beter en we hebben nog een mooi aantal tochten voor de boeg. Ik hoop alleen niet dat de tijd te snel gaat.

0 reacties: