woensdag 10 maart 2010

Krachttraining, 35 km, 1 uur 28 min.

Gisteravond heb ik mijn wekelijkse Pilatus lesje gevolgd.
Gaandeweg de weken merk ik dat mijn spieren steeds sterker worden en dat rug- en buikspier oefeningen steeds beter gaan. Nog ff en ik kom met foto's van mijn six-pack op het blog...:-)

Kreeg vandaag ook nog van Rob Meeuwessen de route die hij o.a. met Oege Hiddema zondag gefietst heeft in Limburg. Die gaan we tijdens de mei vakantie zelf ook maar eens fietsen. Hij kan zo de Garmin in..

Vandaag had ik besloten om eens krachttraining op de fiets te gaan proberen.
Tot op heden had ik dit door weersomstandigheden alleen nog maar indoor gedaan dus dit was even een experimentje. Het idee was simpel: ik fiets vanuit Kijkduin door de duinen richting Monster.
Vlak vóór Monster is een kleine duinbeklimming die ik vervolgens 15x op- en afknal in mijn allerzwaarste verzet. Daarna weer via Kwintsheul weer terug naar huis.

Zo gezegd, zo gedaan. Voor Kijkduin kwam ik nog met een andere fietser aan de praat bij het stoplicht, dus het werd een gezellige start. Bij de "klimduin" aangekomen heb ik hem vrolijk uitgezwaaid om vervolgens aan de 15 klimmetjes te beginnen. De rijk vertegenwoordigde wandelaars zaten me wel met regelmaat schaapachtig aan te kijken als ik voor de zoveelste keer weer voorbij kwam de duin op, maar er zijn ergere vormen van gekte...:-)
Achteraf viel het me qua inspanning reuze mee (je hebt niet genoeg je best gedaan) dus die houden we er in. Voor de volgende keer nog eens zoeken naar een wat langer klimmetje.

Aantal:
14
Tot. duur:
23:31
Tot.afstand:
522
Gewicht:
Rustpols:
Zone

0 reacties: