zondag 28 maart 2010

Rondje Alphen, 83 km, 3 uur en 28 minuten

Vandaag stonden er verschillende "spannende zaken" op het programma: 1. afgelopen nacht ging de zomertijd in (klok ging een uur vooruit). 2. Carla is vandaag jarig! 3. voor het eerst een stuk fietsen op mijn nieuwe fiets.

Ochtendstond....
Vanochtend al om 07.00 uur opgestaan (06.00 uur wintertijd..:-). Om 07.15 uur scherp zat ik op de fiets: we hebben d'r zin in. In tegenstelling tot hetgeen ik vooraf bestudeerd had, heb ik éérst wind mee en op de terugweg pas de wind tegen (ik heb last van windrichting-dyslectie: "komt de wind er nou vandaan, of gaat hij er naar toe?). Dat was dus even een tegenvallertje, maar wel een lekkere manier om te starten. Via de Vliet ging het dus in hoog tempo naar Leiden. De fiets gaat als een tierelier. Heerlijk stabiel, en hij fietst erg lekker. In Leiden nog wel even het zadel wat bijgesteld maar toen was ook alles helemaal goed. Vanaf Zoeterwoude-Rijndijk ging het langs de Oude Rijn via Hazerswoude en Koudekerk a/d Rijn naar Alpen a/d Rijn. Met de opkomende zon over het water weer een geweldige beloning (balen, geen fototoestel bij me). So far, so good..

"Grote mensen" tegenwind
Vanaf Alpen begon het gelazer: tegenwind. En geen lullig windje tegen, nee echte grote-mensen tegenwind. Dag D1, welkom D2. Aangezien ik de afgelopen dagen wat grieperig was besloot ik het rustig aan te doen. Een heel klein verzetje opgezocht en via Waddinxveen, Moerkapelle Pijnacker en Delft weer terug. Om 11.00 uur stond ik weer thuis voor de deur. Mission Completed! En met een heel goed gevoel over de fiets in de nieuwe zomertijd de verjaardag van Carla verder gevierd met de familie.

Aantal:
20
Tot. duur:
42:13
Tot.afstand:
963
Gewicht:

Rustpols:
Zone
D1/D2 

0 reacties: