vrijdag 12 maart 2010

Rondje Zoetermeer, 58 km, 2 uur en 21 minuten

Na de noeste trainingsarbeid van afgelopen weken kwam ik vandaag tot de conclusie dat het tijd was voor een (bescheiden) materiaal upgrade. Mijn Koga heeft nog steeds normale pedalen en ik fiets met Shimano MTB schoen zonder het SPD systeem te gebruiken. Bij nat weer slip ik soms van de trappers en ook wil ik nog wel eens met de schoen langs de trappers "schuren". Hoog tijd dus voor SPD pedalen! Aangezien mijn fiets ook "woon-werk-en-boodschappen-fiets" is wil ik er ook graag nog met gewone schoenen mee kunnen fietsen, en dus de keuze viel op "BBB DualChoice II" pedalen. Dat zijn pedalen met aan de ene kant het SPD clicksysteem en aan de andere kant een "normale" pedaal.
In het verleden reed ik met toeclips pedalen en ik herinner me dat mijn voeten door de constante druk op de bal van mijn voet meestal vrij snel verdoofd waren tijdens het fietsen. Dit is een van de redenen waarom ik tot op heden nog niet op een "click-systeem" over was gegaan.....tot vandaag! Het was dus even spannend of mijn voeten met nieuwe SPD systeem ook weer zouden verdoven. De eerlijkheid gebied te zeggen dat dit wel het geval was. Alleen was het pas op het einde van mijn 60km ritje en na de voeten een paar minuten los ge-clicked te hebben en op de "normale" kant van de pedaal gefietst te hebben, was de verdoving al weer verdwenen. De eerlijkheid gebied óók te zeggen dat het toch wel erg lekker fietst met de voeten gefixeerd op de pedalen. We houden ze dus!

Ik laat het aan de trouwe lezer van dit blog over om te constateren of de materiaal upgrade ook tot "significante" prestatie verbeteringen hebben geleid in mijn D1 trainingsritje..:-)
Aantal:
15
Tot. duur:
25:52
Tot.afstand:
580
Gewicht:
Rustpols:
Zone
D1 

0 reacties: