zondag 25 april 2010

D1, Heuveltocht TC Driebergen, 104 kilometer

Und jetzt geht's loss!
Om 07.00 uur stond ik deze ochtend bij Cees voor de deur om hem op te pikken voor de Heuveltocht in Driebergen. Zo rond 07.50 waren we bij TC Driebergen om ons in te schrijven en nog snel een bakkie naar binnen te slaan voor het vertrek. Om 08.00 uur scherp zaten we op de fietsen konden we los!
Pronkstuk Cees......,


En ik, zei de gek, in mijn nieuwe Nalini shirt.
In de groep
Het was zo rond achten nog wel lekker fris met de blote beentjes en niet al te dik shirt (+/- 10c).
En direct vanaf het begin zaten we in een mooie groep die met een gemiddelde van rond de 30-35 km/h er lekker het tempo inhield (zegt de onervaren groepsfietser). In de buurt van Amersfoort kwam de eerste serieuze heuvel aan bod die we 2x overgekomen zijn. De hele groep(+/- 40 man) reed vervolgens pardoes verkeerd (wat de extra 4 km opgeleverd heeft..:-) Nadat we de bordjes weer gevonden hadden kwamen we al snel bij het eerste controle-punt op 60 km. Mooi gezicht al die mannen aan de koffie met appeltaart en slagroom. Het restaurant daar heeft vandaag zeker goede zaken gedaan.

Hoogtemeters
Na de controle viel de groep uiteen en zijn we overwegend met zijn tweeën verder gereden. Met af en toe een aantal verdwaalde mede-toerders hebben we de tocht vervolgens uitgereden. Al met al viel het aantal hoogtemeters me wat tegen (450m). Keerzijde is wel dat ik nu weet dat ik nog genoeg over heb om een keer flink wat meer hoogtemeters te pakken. Over 2 weken in Limburg maar flink veel hoogtemeters pakken dus.

Hartslagzone
Doordat we het grootste gedeelte in de groep gereden hebben met een lekker tempo viel de gemiddelde hartslag bij mij zelfs nog in de D1 zone. Daar had ik dus nog wat reserve en dat was op het einde te merken.
Cees had (met zijn notoire trainingsachterstand) wat meer moeite op de heuvels aan het einde. Zodra het enigzins omhoog begon te gaan stond hij praktisch geparkeerd...(de straf van Allah jongen!..:-). Rond twaalven kwamen we uiteindelijk weer terug bij TCD en de auto. Het was, resumerend, een mooie tocht op een mooie dag (+/- 22c).

Luik-Bastenaken-Luik
Natuurlijk bij terugkomst snel even douchen en lekker voor de buis naar Luik-Bastenaken-Luik gekeken (het doel voor dit jaar!).  Mooie overwinning voor de gerehabiliteerde Vinokourov! Dat beloofd nog wat voor de Tour de France. 
Keiharde Actie!....




Teller:32 Activiteiten
Afstand:1,822.42 km
Gem. afstand:56.95 km
Tijd:75:37:49 u:m:s
Gem. tijd:02:21:48 u:m:s
Hoogte winst:3,962 m
Gem. snelheid:24.1 km/u
Gem. HS:141 bpm
Gem. fietscadans:88 rpm

3 reacties:

Rose zei

Je hebt die tocht gereden? We hoorden al verhalen van een deelnemer in een mooi shirt LOL, wij reden gewoon maar wat rond met dertig man, een ploeg waarmee we in Juni naar de Alpe gaan. Maar een beste klimmer ben ik nog niet hoor :)

Hardloper zei

Hi Johan,
Leuk te lezen hoe jij de rit van gisteren hebt ervaren.
Zelf heb ik 'm ook gereden en heb er van genoten. Mijn RunKeeper maakte een nagenoeg identiek plaatje als jouw Garmin...
Succes nog met de voorbereidingen op je 'doel'!

Johan Barelds zei

@Hardloper: Bedankt voor je reactie! Dan ben jij bij Amersfoort ook even een tijdje de weg kwijt geweest waarschijnlijk..:-)