vrijdag 23 april 2010

D1, Rondje Zoeterwoude, 80 kilometer

Geld hebben we niet, maar spullen.....
Vrijdagmiddag is mijn vaste vrije middag. Al enige tijd loop ik met plannen rond om wat nieuwe fietskleding aan te schaffen. Na mijn fiets is nu ook mijn fietskleding wel aan de beurt. Een renner moet er nu eenmaal "gesoigneerd" uitzien niewaar? Dus na het werk naar Hans Struijk Fietsen gespeerd om de nieuwe collectie fietskleding eens te bewonderen. Al snel een mooie Jersey (dat schijnt geheimtaal te zijn voor een fietsshirt met een rits die van boven naar beneden loopt) en zwarte fietsbroek van Nalini gevonden. En floepus leeg is de portemonnee weer..:-)
Die nieuwe outfit moest natuurlijk wel even op zijn "fietswaardigheid" getest worden dus gelijk maar het "kekke pakkie" aangetrokken en op de fiets geklommen voor een rustig D1 tochtje. Ik mag me natuurlijk niet helemaal leeg fietsen, want zondag staat de heuveltocht in Driebergen op het programma (en omdat het natuurlijk ook wel een beetje zonde is om dat mooie Nalini shirt gelijk te "verzweten"..:-)

Aardige mensen, hoe gaan we er mee om?
Sta ik na zo'n 50km stil voor het stoplicht bij Wassenaar, kruising Rijksstraatweg. Komt er een uitermate gedistingeerde Wassenaarse dame op leeftijd met haar fietsmobiel naast me staan:.
"Goedendag jongeman, heeft u al een lange afstand gefietst?" (mijn grijze haren waren haar zeker nog niet opgevallen)
Ik: "Dat valt wel mee, ongeveer 50 kilometer",
Dame (rollende ogen van bewondering): "Zo, zo, dat is een flinke afstand, en hoever moet u nog?",
Ik: "Nog ongeveer een kilometer of 30 en dan ben ik weer thuis in Den Haag",
Dame: "En bent u dan ook moe als u thuiskomt?"
Een moment flitst er, als eerste reactie, een betoogje trainingsleer over hartslagzones door mijn hoofd, maar iets zegt mij dat dit niet het juiste moment is.
Ik: "Soms als ik hard gefietst heb, maar nu doe ik het rustig aan.",
Dame: "Knap hoor, ik doe het u niet na. Ik heb er de energie niet voor"
Het stoplicht springt op groen.
Ik: "Alvast een prettig weekend!"
Dame:"Insgelijks, geniet u van het fietsen"
Ik: "Dank u, tot ziens!"
Het aardige aan aardige mensen is dat je aardig terug kunt zijn...:-)


Teller:31 Activiteiten
Afstand:1,718.24 km
Gem. afstand:55.43 km
Tijd:71:52:32 u:m:s
Gem. tijd:02:19:06 u:m:s
Hoogte winst:3,512 m
Gem. snelheid:23.9 km/u
Gem. HS:141 bpm
Gem. fietscadans:88 rpm

1 reacties:

ride with rose zei

Ik vind dit erg leuk, soms is het zo makkelijk om kortaf te zijn of een wijsneus, vooral omdat de vragen altijd hetzelfde zijn als het op fietsen aankomt, maar als ik op een vriendelijke en toegankelijke manier mijn passie deel voel ik me achteraf goed, die kleine dingen, contact met vreemden of een zwaai maken me altijd blij