zondag 30 mei 2010

"De nieuwe fiets"

Gisternacht het boek van Dirk-Jan Roeleven, "De Nieuwe Fiets" in één ruk uitgelezen. Een boek dat je gelijk pakt. Was bovendien nog gesigneerd door DJ himself..:-) Heb hem naderhand nog even mijn observaties aan de hand gedaan:

"Beste DJ,

Enkele weken geleden je gesigneerde boek mogen ontvangen.
Mijn eerste gesigneerde boek. Apetrots.
Geeft een bijzonder gevoel. Een band met een praktisch onbekende. Dank!

Van het weekend voor het eerst aan het lezen toegekomen.
In één ruk uitgelezen. Heerlijk en herkenbaar!

Twee observaties:
Observatie 1: De voorbereiding
Laat ik het positief proberen te verwoorden:
Ik hoop dat het gemis aan voorbereiding voor de laagdrempeligheid heeft gezorgd die nodig was om de reis te maken.
De purist in mij protesteert hevig bij het lezen van de manier waarop je het e.e.a. aangevlogen bent.
De avonturier in mij juicht: een écht avontuur. Geen instant prefab vakantieshit..:-)

Observatie 2: fietsen pur-sang
Met de trein??? Met de auto???
En dat voor de reis van je leven??
Je reinste cyclo-blasfemie!
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit ook met observatie 1 te maken heeft gehad (matige voorbereiding).
Reden genoeg om het hele avontuur nog een keer over te doen.
En als je dan toch gaat, schrijf dan gelijk weer zo'n mooi boek! ..:-)

Pedala!

Met vriendelijke groet,
Johan Barelds,
Liefhebber."

0 reacties: