vrijdag 28 mei 2010

D1, Hoorn-Leeuwarden, 112 kilometer

Familiefeest
Het weekend hebben we familiefeest in Friesland. Dus vandaag vertrekken we al richting de familie in Leeuwarden. Ook zwager Cees rijd met ons mee in de auto. Dat biedt een mooie gelegenheid om ons er ter hoogte van Hoorn met de fietsen er uit te laten zetten, zodat we de laatste 100km kunnen fietsen.

Wind mee
Van Hoorn gaat het eerst richting Medemblik. Vanaf Medemblik tot aan de afsluitdijk hebben we de wind een klein beetje schuin van voren. Het lijkt er op dat we de rest van de rit de wind mee hebben. Een mooie gelegenheid om eens op het gemakkie de afsluitdijk over te steken.

Valpartij
Nadat we de afsluitdijk zijn overgestoken gaat het richting Harlingen. Vlak voor Harlingen gaat het mis. Cees zit bij mij in het wiel en op een gegeven moment kom ik overeind en wijk daarbij een beetje uit. Cees reageert een fractie van een seconde te laat en zijn voorwiel raakt mijn achterwiel waardoor hij uit balans raakt en komt te vallen. Hij zit onder de schaafplekken, zijn stuur staat scheef en er zit een slag in zijn voorwiel. Na de fiets en Cees weer enigzins gefatsoeneerd te hebben kunnen we gelukkig door.

Richting Leeuwarden
Vanaf Harlingen is het weer vol de wind in de rug. Door de valpartij is de lol er wel een beetje af en enigzins bedrukt rijden we richting Leeuwarden. In Franeker is het nog even zoeken naar de juiste weg, maar zodra we door Franeker heen zijn pakken we de laatste kilometers richting Leeuwarden. De valpartij zet helaas een flinke domper op de hele rit. Jammer, want voor wat de rest was het een prima tocht!

Milestone
Vandaag de 3000 kilometer gepasseerd.

Selle San Marco Rolls
Morgen komt per post mijn nieuwe zadel. Wordt tijd, want hoe ik mijn huidige zadel(s) ook zet: ik blijf pijn in mijn zitbotjes houden. Hopelijk is dat met de "Selle San Marco Rolls" voorgoed over. De verhalen er over zijn erg goed, dus duimen maar.



Teller:47 Activiteiten
Afstand:3,090.59 km
Gem. afstand:65.76 km
Tijd:126:25:33 u:m:s
Gem. tijd:02:41:23 u:m:s
Hoogte winst:10,147 m
Gem. snelheid:24.4 km/u
Gem. HS:139 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

0 reacties: