woensdag 19 mei 2010

Zomeravond rondje, 55 kilometer

Fietsen op een mooie zomeravond
Het is twee dagen na mijn pittige race rit.
Het lichaam is sloom en het ambitieniveau nul.
Begin te fietsen, maar sneller dan een stadsfiets gaat het niet.
Mijn benen en lichaam hebben er overduidelijk helemaal geen zin in.
Ik sta in de relax-stand en dat vindt ik eigenlijk wel prima.

Na een kilometer of 10 krijg ik langs de Nieuwe Waterweg de wind in de rug.
De snelheid gaat automatisch iets omhoog richting de 30 km/uur.
Er komt een toergroep voorbij met een lekker tempo en er begint iets in mij wakker te worden...
Een stemmetje uit mijn bovenkamer roept: "aanhaken, aanhaken"...
Dus dat doet ik dan maar. Het tempo gaat weer verder omhoog.
Zo fiets ik verder richting Schiedam.
Heel geleidelijk ben in weer in de "normale" race-stand terecht gekomen en dat is nu weer best lekker.

Na Schiedam lekker rustig uitbollen richting huis.
Ongemerkt is een recreatief fietstochtje toch weer een racefiets rit geworden.
Niks moet, alles mag. Toch weer lekker gesport.

p.s. Gisteren gehoord dat mijn deelname aan de 11-steden tocht definitief is. Mag dus a.s. maandag weer 240km fietsen. Woot! ..:-)



Teller:43 Activiteiten
Afstand:2,624.82 km
Gem. afstand:61.04 km
Tijd:108:28:57 u:m:s
Gem. tijd:02:31:22 u:m:s
Hoogte winst:9,396 m
Gem. snelheid:24.2 km/u
Gem. HS:140 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

6 reacties:

Kees Westerdijk zei

Johan, heb je een beetje vroege start groep? ik start in groep 4. alvast succes en geniet van het mooie Fryslan!

Johan Barelds zei

Ha Kees!

Las al op je blog dat je ook tot de gelukkigen behoorde. Volgens mij zit ik in groep 6, maar dat weet ik nog niet zeker. Doe mee als invaller in het fietsgroepje van mijn schoonvader. Allemaal “oprjochte Frysen” (langdurige leden van de vereniging en meervoudige meefietsers, dus vroege starters). Ik hoop de details van het weekend allemaal te mogen vernemen. Heb er best zin in. Hoop dat het weer ons alleen niet in de steek laat! Jij ook succes en ik lees je verhaal achteraf wel..:-)

Met vriendelijke groet,
Johan Barelds

Martin zei

Leuk blog Johan! Welkom bij de BIG-club. Zag dat je lid was geworden. Succes met de 11stedentocht en LBL. Groet, Martin Kool (BIG Nederland)

Johan Barelds zei

Ha Martin!

Bedankt voor je reactie en het warme welkom..:-)
Ik hoop de BIG site regelmatig aan te doen om weer een colletje bij te schrijven. Zag dat je zelf ook een blogger bent, en heb je gelijk maar even aan mijn fietsblogger-lijstje toegevoegd. Veel fietsplezier deze zomer!

Met vriendelijke groet
Johan Barelds

Siep zei

Hey Johan, heb met mijn fietsmaatjes ook groep 6, we (5 man) rijden in rood/wit met opdruk toerclub Batavus.
Suc6 alvast...

Johan Barelds zei

Ha Siep!

Da’s ook een grappige samenloop.
Ik ga even goed opletten of ik je zie (voor zover dat mogelijk is om 05.40 uur op een maandagochtend..:-))
Rijdt zelf helemaal in het zwart (met rode helm).
Voor zover ik het heb kunnen bekijken is de wind vrij gunstig; alleen naar Harlingen en aan het einde naar Bolsward hebben we hem waarschijnlijk tegen (opgeteld zo’n 60km). De rest van de tocht in zijkant of in de rug.

Veel plezier maandag!

Gr. Johan