vrijdag 11 juni 2010

D2/3, Rondje "De Berg", 67 kilometer

Droog
Het is even droog. En dat net op mijn vrije vrijdagmiddag! Bij thuiskomst snel omgekleed en de fiets gepakt. Eindelijk weer fietsen (duh! 3 rustdagen). De komende 2 maanden wil ik gebruiken om intensieve duurtrainingen te gaan doen. Het plan voor vandaag is daarom om 3x8 minuten in D3 te gaan rijden met elke keer een 8 minuten "rust" interval. Het eerste gedeelte gaat door de duinen richting Hoek van Holland. Met de wind tegen is het een mooi stuk om de interval te beginnen. Zonder veel moeite duik ik gelijk in de "W" zone. Dat bevalt eigenlijk nog beter, dus ter plekke wordt de training aangepast naar 3x8 min in "W". Als ik met de 3e en laatste interval bezig ben ben ik intussen ook al bij "De Berg" gearriveerd en die wordt impliciet ook nog even 3x opgefietst.

Uitbollen
Na de pittige intervallen en de "berg-etappes" fiets ik rustig, wind mee, richting Vlaardingen. Ik overweeg om bij Vlaardingen door te fietsen om uiteindelijk over Zoetermeer weer terug te gaan, maar een startende miezer-regen doet me van gedachten veranderen. Als daarbij ook nog eens mijn rug begint op te spelen en mijn voeten lichtelijk aan het verdoven raken, besluit ik via Schipluiden weer richting huis te fietsen. Met een lichte motregen kom ik weer thuis. Snel even de fiets afsoppen en dan lekker douchen. Ik ben blij dat het weer vandaag net even de gelegenheid bood voor dit tochtje!


Teller:52 Activiteiten
Afstand:3,494.59 km
Gem. afstand:67.20 km
Tijd:142:32:09 u:m:s
Gem. tijd:02:44:27 u:m:s
Hoogte winst:12,806 m
Gem. snelheid:24.5 km/u
Gem. HS:139 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

0 reacties: