maandag 21 juni 2010

Goede padvinders daad..

Ik realiseerde mij zojuist dat ik gisteren helemaal vergeten heb melding te maken van mijn "goede padvinders daad".

Toen ik net op weg, Zoetermeer voorbij was, zag ik in de verte een wielrenner lopen met de fiets aan zijn hand. Dat is meestal geen goed teken (voor de wielrenner). Toen ik vlakbij gekomen was minderde ik vaart en vroeg hem: "alles ok?". "Lekke band en geen pompje" riposteerde hij. In één opslag zag ik dat hij ook een "Bulls Desert Falcon I" fiets bereed. Althans, bereden had. Hij had nu een lekke band. Een fiets bloedbroeder en ik kon helpen! Wat een zeldzaam toeval. Gelukkig had hij ondanks het gemis van een pompje wel een reserve-bandje en reparatie-setje bij zich ("zaten er bij toen ik hem een maand geleden kocht"). Dus met zijn bandje en bandenlichters en mijn pompje zijn we snel aan de slag gegaan.

Uiteraard moest ik nog wel even, tijdens het vervangen van zijn bandje, mijn moralistische vingertje heffen: "Hoe kan je nou geen fietspompje bij je hebben?". Nadat hij even door het stof was gegaan ("ja, enorm stom. woon vlakbij in Pijnacker, en had nooit gedacht een lekke band te krijgen") nog even moeiteloos overgeschakeld naar de categorie ongevraagde tips: "Koop nou wel een goed pompje, want de meeste zijn rotzooi. Kunnen de hoge druk (tot 7 bar) niet goed aan". Na deze gemoedelijke verbale afranseling was zijn bandje weer gefixed en na een meermalig "Nou, bedankt hé?" zijn we vervolgens weer "elk ons weegs" gegaan.
He, lekker! Er gaat niets boven een mede-fietser "helpen" ....:-)

Bio update 22-6:
Gewicht: 78,5 kg
Hartslag in rust: 54

0 reacties: