zaterdag 7 augustus 2010

De generale: L'warden-Assen-L'warden, 134 km

Vandaag de laatste +100km afstand voor LBL. Omdat ik bij mijn schoonouders op visite ben leek het me wel leuk om eens vanuit Leeuwarden naar mijn ouders in Assen te rijden en weer terug. Om weer een beetje bij tijds terug te zijn ben ik vanochtend om 07.00 uur vertrokken. Heerlijk stil op de weg en de route voerde door mooie dorpjes: Ureterp, Bakkeveen, Een, Westervelde, etc. De wind kwam uit het Zuid-Oosten dus had ik hem op de heenweg licht tegen. Dus maar rustig aangedaan en na zon 2,5 uur was ik in Assen gearriveerd. Bij binnenkomst in Assen barste er nog een pittig lokaal buitje los, maar gelukkig passeerde ik net een viaduct, waar ik even kon schuilen. Droog over arriveer ik bij mijn ouders.
Minstens 25%....
Trotse ouders en trotse zoon..
Leuk voor het fotoalbum

Na ruim een uur koffie gedronken, bijgegeten en bijgepraat te hebben, was het weer tijd voor de terugreis. Nu had ik de wind licht mee, dus het tempo kon wat omhoog. Rond de 32 km/uur gemiddeld was na 2 uur en een kwartier Leeuwarden al weer in zicht. Ook hier in het zicht van de haven weer een paar regendruppels. Gelukkig zette de regen nog niet echt door, zodat ik praktisch droog in Leeuwarden aankwam. Direct na binnenkomst begon het trouwens wel serieus te regenen, en daar heeft het de rest van de dag ook niet meer mee opgehouden. Kortom: "regen-technisch" had ik het niet beter kunnen treffen vandaag.

Op de terugweg drukte ik de Garmin te laat aan waardoor er een aantal kilometers niet geregistreerd staan. Met dank aan het back-up systeem (cat-eye) kon toch nog de exacte registratie bepaald worden..:-)


Teller:76 Activiteiten
Afstand:5,642.18 km
Gem. afstand:74.24 km
Tijd:226:13:28 u:m:s
Gem. tijd:02:58:35 u:m:s
Hoogte winst:23,707 m
Gem. snelheid:24.9 km/u
Gem. HS:140 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

5 reacties:

Siep zei

Ook toevallig, rijden we za-ochtend van Bakkeveen tot Westervelde binnen het uur over hetzelfde traject!

Groet

Siep zei

En ook nog binnen 5 minuten...Wij waren rond 9u ook in Eén...

Johan Barelds zei

Dat is idd uitermate toevallig! ..:-)
Ik zit nu al een tijdje ernstig in mijn geheugen te graven wie ik allemaal tegengekomen ben onderweg. Maar ik kan met niets herinneren.

Johan Barelds zei

Maar als je dezelfde richting opgaat hoef je maar een paar minuten vóór of achter elkaar te zitten om elkaar compleet te missen. Als ik volgende keer weer in de buurt ga fietsen zal ik het even melden..:-)

Kees zei

hey Johan, leuk dat je ook eens in mijn achtertuin bent wezen fietsen
:-) alvast veel succes in de ardennen!