woensdag 11 augustus 2010

Laatste "teaser-tochtje", 47 kilometer

"And now, the end is near.."
Het einddoel is nu echt in zicht. Deze week staat in het teken van uitrusten voor de finale a.s. zaterdag, Luik-Bastenaken-Luik. Om nou deze laatste week helemaal niks te doen is ook niet de bedoeling dus voor vandaag stond nog een laatste ritje geplanned. Een klein ritje die als een soort "teaser" fungeert voor het grote werk zaterdag. Je wordt er niet echt moe van, maar je wordt nog wel even lekker geprikkeld om er zaterdag uitgerust en enthousiast tegenaan te gaan. Samen met Cees om 17.30 uur vertrokken en in D3, wind tegen naar Hoek van Holland gereden. Bij onze befaamde "Berg" aan de nieuwe waterweg zijn we 5x volle bak omhoog gekleund. Tong op de grond en bijna een spontane long collapse! Daarna de kortste weg terug naar huis om het "teasertje" niet te lang te maken.

En na zaterdag?
Op de terugweg vroeg Cees wat ik van plan was als we zaterdag het einddoel van dit jaar gerealiseerd hebben. Of ik nog verder ging bloggen en/of fietsen. Uiteraard heb ik daar al wel wat over na zitten denken. De wekelijkse frequentie van het fietsen zal zeker omlaag gaan nu het doel bereikt is en er geen trainings noodzaak meer is. Ik schat in dat het hooguit nog 1 a 2 keer per week fietsen wordt en in de loop van september wel al snel helemaal afgelopen zal zijn. Er valt dan ook weinig meer te bloggen, dus dat gaat dan ook op een laag pitje. In de winter kan ik dan mooi nadenken over een doel voor 2011 en ergens in januari ga ik dan het blog updaten en begint het feest weer van voren af aan..:-)

Sporten in de winter?
Ik wil mijn wekelijkse "core stability" training (Pilatus) zeker in de winter doorzetten. Daarnaast heb ik afgelopen zondag weer eens een dag meegespeeld met het beach volleybal toernooi in Scheveningen, en dat is zo goed bevallen dat ik volgende week woensdag weer een volleybal training in de zaal ga meedoen met mijn oude clubmakkers van Sovicos. Dus Pilatus en volleybal zullen wel de wintersporten worden voor mij dit jaar.


Teller:77 Activiteiten
Afstand:5,689.57 km
Gem. afstand:73.89 km
Tijd:227:55:34 u:m:s
Gem. tijd:02:57:36 u:m:s
Hoogte winst:23,815 m
Gem. snelheid:25.0 km/u
Gem. HS:140 bpm
Gem. fietscadans:89 rpm

2 reacties:

marieke zei

Succes morgen! Het is een hele mooie tocht.

Johan Barelds zei

Dank je Marieke!
Ik heb er ook erg veel zin in.
Hopelijk blijft het droog.
Veel succes trouwens met je hardloop activiteiten..:-)

Gr. Johan