maandag 9 mei 2011

D2, all the way...

Na het lekkere weekend in Coo had ik vandaag erg veel "moraal" om te fietsen. Om de sleur te doorbreken vandaag geen rondje Westland, maar eens iets anders. Het leek me leuk om weer eens langs de Rottemeren en Boskoop te fietsen. Aangezien ik zo onderhand het gebied vrij goed begin te kennen, heb ik vandaag geen "geprepte" route in de Garmin gezet. Vandaag gaan we maar eens ouderwets improviseren.

Gelijk bij de start kreeg ik de ingeving om vandaag alleen maar in de D2 zone te gaan rijden. Vraag me niet waarom, het leek me gewoon leuk om te doen. Daarbij was ik ook nog van plan om het laatste stuk vanaf Leiden langs de vliet een stuk in de D3 te doen. Maar daar eenmaal aangekomen was, waren de benen al redelijk verzuurd. Ik kreeg de hartslag nauwelijks meer de D2 zone uit. Bij thuiskomst hebben mijn benen nog minstens een kwartier na lopen jodelen van de verzuring. Dit moet wel een goede training geweest zijn...:-)

p.s. Ik lees net dat Wouter Weylands overleden is na een val in de 3e etappe van de Giro. Nog maar 26 jaar jong. Wat een drama voor familie en bekenden. Ik realiseer me ineens ook weer hoe kwetsbaar je bent op een racefiets. Goed blijven opletten en verder niet te veel over nadenken, anders wordt je gek.


Racefiets
3084 km (37x)
116:32 uur
Cross-hybride
448 km (8x)
19:41 uur
Totaal
3532 km 

0 reacties: