donderdag 12 mei 2011

De man en zijn fiets

Het loopt nu wel heel erg uit de hand met het fietsen. Een paar weken geleden nodigde Kees me uit om, samen met 2 andere vrienden, mee te gaan naar "De Kleine Komedie". De voorstelling in kwestie speelde gisteravond: "De man en zijn fiets" door Wilfried de Jong. Het fietsbacil is nu dus ook permanent doorgedrongen in het culturele deel van mijn leven. Niet dat mijn leven nu voor een groot deel uit cultuur bestaat, maar dat bevestigd des te meer hoe ver de fietsbacil al terrein gewonnen heeft.
En nu dus ook in het theater
Uiteraard had ik al enige tijd het gelijknamige boek van Wilfried gelezen en dat was, ondanks kort, erg leuk. Ik had me lang voor de voorstelling van gisteravond al ernstig af zitten vragen hoe hij, met het relatief kleine aantal fietsverhaaltjes uit het boek, het theater publiek een avondvullende theatershow zou gaan bieden. En dat is nou net het mooie aan de man. Met een 3-tal muzikanten, een fiets en wat korte film intermezzo's, weet hij het fietsen op een dusdanige mooie, samenhangende wijze neer te zetten dat de avond om is voor je het weet. Kortom: een echte aanrader voor diegene die in de gelegenheid is.

Training
En dan moest er vanavond natuurlijk ook nog wat getrained worden. Omdat Kees niet helemaal 'kakel-fit' was hebben we een "klein" rondje Westland gedaan. Veel wind, dus flink gebikkeld. Omdat we zelfs bij het omhoog fietsen van "De Berg" nog tegenwind hadden, hebben we zeer frequent de D3 zone aangedaan. En dat ging vanavond zonder problemen. 

Weekend
Komend weekend heb ik het rijk alleen. Ik ben me al breed aan het oriënteren welke toertocht(en) ik zal gaan fietsen. Het doel is om in ieder geval een tocht van 150km te fietsen. Kan ik alvast langzaam wennen aan de 11-steden toertocht/afstand die aankomend is.

Racefiets
3150 km (38x)
118:57 uur
Cross-hybride
448 km (8x)
19:41 uur
Totaal
3598 km 

4 reacties:

Martin Kool zei

Je bent zwaar besmet. Wel een prettig virus hoor!

Johan Barelds zei

@Martin: Zeer aangenaam. En gelukkig ben ik als besmet persoon in goed gezelschap...;-)

Theo zei

Leuk is dit programma he! Ik had er ook al over geblogd. Vooral Munkzwalm is erg leuk!

Johan Barelds zei

@TheoL haha, ja geweldig verhaal! En dat tochtje met Jan Janssen ook. Wordtie even afgeknepen door die ouwe..:-)