maandag 30 mei 2011

De regendans

Toch even snel op buienradar kijken voor ik voor mijn vaste trainingsrondje vertrek. Het gaat vanavond immers regenen en koud worden. En potverdorie, buienradar zegt dat het over een uur al gaat regenen terwijl nu nog volop de zon schijnt. Het is bijna niet te geloven.

Maar ik geloof het wel. Ik geloof in buienradar. Buienradar is mijn beste vriend. En mijn beste vrienden geloof ik. Ik trek dus alvast mijn armstukken, beenstukken en zelfs mijn waterdichte schoenhoezen aan. Het gaat immers zo regenen? Mijn regenjasje stop ik alvast in mijn achterzak. En zo vertrek ik als een ingepakte mummie terwijl de zon nog volop schijnt.

Onderweg heb ik het gevoel dat mensen me meewarig aankijken; "Heb je het koud ofzo?". Maar ik weet gelukkig beter. Ik heb buienradar gechecked. Wacht maar ongelovigen, over een uurtje lopen jullie allemaal te rillen in jullie korte broeken en t-shirtjes. Had je buienradar maar moeten checken.

Bij Hoek van Holland is er al wel bewolking, maar nog geen enkel spatje gevallen. Wacht maar....nog even. Bij Vlaardingen nog steeds geen druppel. Nog even geduld...het begint zo. Bij Delft een eerste donkere wolk. Zou ik dan toch nog mijn lang verwachtte regenbui krijgen? Bij het inrijden van de straat naar mijn huis vallen de eerste regendruppels. Gelukkig! Toch nog (een beetje) gelijk gekregen. Mijn regendans is niet voor niets geweest.

Racefiets
3843 km (45x)
145:27 uur
Cross-hybride
514 km (9x)
22:41 uur
Totaal
4357 km 

0 reacties: