zondag 21 augustus 2011

Rabobank Prestige Toertocht 2011

Vandaag was de laatste trainingsgelegenheid voor het hoofddoel dat Cees en ik ons dit jaar gesteld hebben, de Velomediane Claudy Criquielion. Volgende week zaterdag is het al zover dus voor vandaag hadden we nog een laatste voorbereidende 150km toertocht ingepland: de Rabobank Prestige Toertocht in Amersfoort. Het vervoers concept was zoals te doen gebruikelijk: 's-ochtends vroeg pik ik Cees op en samen rijden we naar Amersfoort.


Toevallig kwam collega blogger Theo er van de week achter dat wij in Amersfoort zouden fietsen vandaag. Nou wil het toeval dat hij dat zelf ook van plan was. Per mail was al snel afgesproken om elkaar eens te ontmoeten en samen te fietsen. Altijd leuk om eens de man achter het blog te ontmoeten. Na rond achten op de parkeerplaats bij het clubhuis van "Snel verzet" even elkaar de handjes te hebben geschud was het met z'n drieen opstappen en wegwezen. Het klikte meteen en de eerste 45km, tot aan de eerste verzorgingspost, gingen snel en gezellig keuvelend, voorbij.
Theo en Johan bij de 1e verzorgingspost
Maar als je lekker keuvelt dan fiets je niet zo hard. Dat dacht Theo waarschijnlijk ook, want toen we weer vertrokken bij de verzorgingspost voerde hij de snelheid op naar zo rond de 32km/u en hoger. Een tweetal oudere rijders die we al voor de verzorgingspost hadden opgeduikeld deden nog een manhaftige poging om de verandering in tempo bij te benen, maar dat was maar voor korte duur. Toen ik op een gegeven moment omkeek waren ze er afgewapperd.

Niemand van ons drieen was klaarblijkelijk van plan om spelbreker te zijn, want iedereen hield bij zijn kopbeurt het tempo onveranderd boven de 32km/u. Onderweg pikten we nog 2 andere rijders op die ook mooi meedraaiden in ons treintje. Met zijn vijfen liep het lekker en zelfs toen het begon te regenen bleven we het tempo goed vasthouden. Die regenbui was er eentje in de categorie kort maar heftig en binnen no-time stond het water al weer in de schoenen en de bilnaad. Jammer, want na die bui was het de rest van de rit verder droog.
Cees en Theo 
Rond de 100km besloten we met zijn vijfen even een terras aan te doen voor koffie met appeltaart. De stemming zat er goed in en na een half uurtje besloten we met z'n vijfen weer verder te rijden. Ook nu was de snelheid weer hoog en de verzorgingspost op de Goudsberg was al zo snel bereikt dat we besloten die maar over te slaan. Ik draaide lekker en kon bij mijn aflossingen zelfs kopwerk doen met snelheden zo rond de 35-37km/u. Dat bleek voor sommigen net een tikkie te veel en zo rond het 130km punt werd me vriendelijk verzocht het tempo op 32km/u max. te houden. Heb ik weer, draai ik eens een keertje lekker, mag ik weer niet..:-).

Na nog een kleine speurtocht aan de rand van Amersfoort kwamen we met zijn vijfen weer bij de start/finish aan. We besloten nog even gezellig een drankje te doen met z'n allen. De organisatie stelde bovendien nog gratis poffertjes voor de deelnemers beschikbaar en die gingen er prima in. Tijdens het na-tafelen schiet me ineens een enorme kramp in de achterkant van mijn rechter bovenbeen. Een plek waar ik nog niet eerder kramp heb mogen beleven. Klaarblijkelijk toch niet genoeg gedronken onderweg. Gelukkig had ik gelijk de juiste rek oefening te pakken en was ik de kramp snel weer de baas. Toch niet fijn zon heftige kramp attack.

Na elkaar bedankt te hebben voor de gezellige tocht was het weer tijd om naar huis te gaan en zo rond vieren  waren Cees en ik weer terug in het Haagsche. Op de kramp na ging de tocht als een zonnetje. Het ging misschien wel té lekker en heb ik net te vroeg gepiekt voor het aankomende weekend..:-)   We zullen zien.


Racefiets
6844 km (75x)
259:58 uur
Cross-hybride
587 km (10x)
25:41 uur
Totaal
7431 km

2 reacties:

Theo zei

Ja! Mooi stukje...maar Cees en ik hebben een andere visie op wie nu eigenlijk dat tempo opvoerde... Ik zal er ook nog wat over schrijven en dan moet de lezer maar bepalen... ;)
Vergat jullie nog succes te wensen voor vlg week dus bij deze: Pedala!
gr,
Theo

Johan Barelds zei

Ha Theo! Bedankt man. Je kunt het resultaat volgende week uiteraard hier weer lezen. Nog bedankt voor de gezellige rit van afgelopen zaterdag. Ik zie je blog verslag met uitermate grote belangstelling tegemoet...:-) Ik wil de lezer alvast op voorhand wel informeren dat in Cees zijn ogen ik het altijd heb gedaan. Dat maakt hem natuurlijk wel een uitermate onbetrouwbare getuige...:-) Laturrr!