woensdag 2 november 2011

Nachtrit

Het is wintertijd en je hebt nog steeds geen Tacx, wat doe je dan? Dan maak je een nachtrit op je cross-hybride met nacht-navigatie en een schijnwerper op je stuur. Helemaal leuk. Vooral als je door het pikkedonker van de duinen tussen Scheveningen en Wassenaar fietst.
De gevangenis van Scheveningen
Op de terugweg vanuit Wassenaar verdwaal ik daar ook nog bijna in het donkere duingebied. Maar na wat omzwervingen kom ik vlak bij de gevangenis van Scheveningen de duinen weer uit. De weg die voor de gevangenis langs loopt was 20 jaar geleden vast onderdeel van mijn hardlooproute. Als ik mijn oude hardlooptroute verder volg fiets ik even later langs de oude KMAR brigade aan de Laan van Meerdervoort. Deze ligt tegenover het Haganum college. Hier heb ik 20 jaar geleden als marechaussee dienst gedaan en 4 jaar lang intern gezeten. Mooie tijden, maar al weer heel lang geleden. Met enige weemoedig fiets ik in het avondlicht van de stad verder naar huis. De sportieve nachtrit eindigt zo in een sentimental journey.


Racefiets
9170 km (105x)
347:49 uur
Cross-hybride
790 km (14x)
33:44 uur
Totaal
9960 km

0 reacties: