zondag 13 november 2011

Weekendje Landal

Dit weekend zijn we er even tussenuit geweest naar Landal Hoog Vaals. Een mooi park aan de voet van het 3-landenpunt. Het kwam eigenlijk wel goed uit dat we dit jaar nog even in Limburg waren, want ik had nog wat "unfinished business"; De Cauberg en het Vijlenerbos. Twee klimmetjes voor het BIG klassement die ik vorige keer, per abuis, had laten liggen.

Mijn schoonvader Sies had de racefiets ook mee en samen hebben we een leuk rondje gedaan. Hij op de racefiets en ik op de cross-hybride. Het was prachtig weer en we konden echt genieten van het mooie Limburgse landschap. Met zijn meer dan 70 lentes was de klim op de Cauberg en de Camerig net iets te veel van het goede voor Sies, dus die die heeft hij voor een stukje lopend gedaan. Voor de rest ging het nog prima, petje af.
In het zonnetje genieten op het terras van Buitenlust.
Bij de Camerig aangekomen moest ik, voor de BIG statistieken, de klim door het Vijlenerbos nog even doen. Sies vondt het eigenlijk wel prima en is onder het genot van een welverdiend colaatje even wezen verpozen op het panoramische terras van restaurant Buitenlust. Ondertussen ben ik even snel de vijlenerberg opgeknald om aan mijn BIG verplichting te voldoen. Teruggekomen het terras stond de beloning al klaar: appeltaart met slagroom.

Na ons een kwartiertje later weer op de fiets gehesen te hebben waren we sneller weer thuis dan verwacht. Op 10km lag het Landal park al, een klein half uurtje fietsen. Het was een relaxte heuvelrit met heerlijk zonnig weer. Super!




Racefiets
9263 km (107x)
351:13 uur
Cross-hybride
927 km (17x)
39:51 uur
Totaal
10190 km

0 reacties: