donderdag 10 november 2011

Cross-trainer

Nu de druk om kilometers te maken, met het bereiken van het 10.000km doel, weggevallen is leek het me wel weer eens leuk om op de cross-trainer te stappen. De eerste keer sinds afgelopen winter. Aangezien in-house sporten dodelijk saai kan zijn had ik me afgelopen maandagavond lekker geinstalleerd. De laptop op ooghoogte voor de crosstrainer met daarop een documentaire van Louis Theroux van uitzendinggemist.nl op pauzestand, klaar om te draaien.

Eenmaal begonnen vloog het uurtje om. Ondanks het pittig ingesteld schema was mijn hart niet meer onder de indruk van de cross-trainer. De hartslag was nauwelijks uit de D1 zone te krijgen. Wat een verschil met het voorjaar! Volgende keer gaat hij dus nog een tandje zwaarder. De docu was daarbij ook nog eens erg onderhoudend. Het is een geslaagde rentree van de cross-trainer geworden. Vanaf nu weer elke maandagavond, cross-trainer avond.

Cross-hybride
Klaarblijkelijk is "cross" trending topic, want gisteravond ben ik op de cross-hybride gestapt voor een avondritje in het donker. Lampjes aan en gaan. Al met al 2 uurtjes pittig doorgefietst op mijn vaste trainingsrondje en daarbij ook maar weer eens "de Berg"  5x opgeknald. Die had ik al een tijdje niet meer gedaan. Wel spannend trouwens om in het aardedonker rond 50km/uur dat bergje af te suizen. Op de terugweg hing de mist als een deken over de velden en wegen. Goed te merken is dat het dan echt koud begint te worden. Wel lekker eigenlijk.

Weekendje Limburg
Aankomend weekend zijn we even voor een korte break in Landal Hoog Vaals. Een mooie gelegenheid om 2 ontbrekende BIG's dit jaar nog even mee te pakken. Merkwaardig genoeg ben ik namelijk, de afgelopen keer dat ik in Limburg was, vergeten BIG 104, de Cauberg en BIG 109, het Vijlenerbos op te fietsen. Die gaan we dus komend weekend even doen. Er rest me dan nog 1 BIG in Nederland die ik niet gefietst heb en dat is BIG 103, De oude Holleweg. Maar die komt een andere keer nog wel aan de beurt.





Racefiets
9263 km (107x)
351:13 uur
Cross-hybride
872 km (16x)
37:02 uur
Totaal
10135 km

3 reacties:

Bully & Bataaf zei

Altijd leuk `n weekendje Limburg! succes met de BIG`s.
Vijlenerbos pak je van beide kanten? Lopen beide lekker hoor, is wel een vd favo`s samen met de Loorberg.

Frans zei

De Oude Holleweg was mijn BIG-ontmaagding, maar hij ligt dan ook zo ongeveer in mijn achtertuin. Overigens, als je er toch bent moet je zeker ook de Oude Kleefsebaan en de van Randwijckweg doen, dat zijn veel mooiere klimmen. Zie verder Heuvels Fietsen.nl

Peter zei

ja die 103 ontbreekt ook nog op mijn lijstje. Toch eens een toertocht pakken die daar in de buurt is en er dan overheen knallen.