zondag 6 november 2011

Mission 2011 Accomplished!

Het zit er op. De 10.000km mijlpaal 2011 is bereikt. Eigenlijk gisteren al toen ik samen met buurman Niels lekker ben wezen crossen. Niels heeft voor de winter ook een cross-hybride besteld en wat is nou leuker dan als een stel grote kinderen lekker door de duinen en op strand te racen. Dat racen op het strand ging trouwens nu een stuk beter, tot we bij een gedeelte strand kwamen wat gewoonweg te zacht was. Afstappen en weer naar de duinen klunen was de enige optie. En dat dat crossen niet zonder gevaar is bleek wel toen ik in de bossen bij Ockenburgh een schuiver maakte op wat natte, gladde stenen. Op wat schaafplekken na, viel de schade gelukkig mee.

Vossenrit
En vandaag was de 5e vossenrit van dit seizoen. De hele rit kon ik met de kopgroep mee tot 10km voor het einde. Het tempo lag enorm hoog en na al geruime tijd in het rood gereden te hebben moest ik helaas lossen. Door een stomme stuurfout ging vlak voor het einde groep 2 me ook nog voorbij. Daarnaast kwam ik er achter dat ik de laatste emmer in de buurt van Schipluiden ook nog eens gemist had. Snel nog even teruggefietst om het laatste kaartje in de emmer te gooien. Meer als 5 punten zit er deze keer dus niet in. Volgende week ben ik op vakantie dus ook dan geen punten. Het begint al te wennen dat zakken in het klassement.

Winter periode
Met alle doelstellingen voor dit jaar gehaald kan ik dan echt aan de winterrust beginnen beginnen. Rust is natuurlijk een relatief begrip want we blijven uiteraard wel lekker bezig met vossenritten en op de cross-hybride. Daarnaast ben ik ook al weer begonnen met het samenstellen van het programma voor 2012. Zelfs de eerste inschrijving voor een toertocht is al weer een feit. `The show must go on` niet waar.

Racefiets
9263 km (107x)
351:13 uur
Cross-hybride
813 km (15x)
34:54 uur
Totaal
10076 km

6 reacties:

Ronald van Schaik zei

10000km, mooie prestatie Johan! Je kunt nu met een voldaan gevoel uitbollen richting 2012!

Martin Kool zei

Proficiat. Wat een end. Is mij nog nooit gelukt.

Bully & Bataaf zei

Gefeliciteerd man! diepe buiging....

Maar ook al bezig met 2012 dus, wij ook. Ga je nog tochten hier in het Noorden rijden?

Johan Barelds zei

Bedankt voor de leuke reacties mannen!
Het was een topjaar voor me. Nu idd lekker een paar maanden freewheelen en nadenken over volgend jaar.

@B&B: ik hoop uiteraard weer de 11-steden te rijden en Veenendaal-Veenendaal reken ik ook tot het Noorden. Ik zag dat jullie ook de 11-merentocht gingen fietsen. Verder nog leuke suggesties voor nordelijke tochten?

Gr. Johan

Martin zei

Klasse Johan! 10.000 is een mooie score! Ben d'r jaloers op! :-)

Johan zei

Proficiat met deze 10.000km!

Ben reeds benieuwd naar jouw planning voor 2012!!

Johan