woensdag 17 maart 2010

Rondje Katwijk, 53 km, 2 uur en 9 minuten

Voor vandaag had ik een D2 training geplanned. Het was de bedoeling dat ik in een route van 2 uur een half uur aaneengesloten in de D2 harslagzone zou rijden. Zoals in de onderstaande grafiek te zien is, is dit redelijk gelukt. (voor de duidelijkheid: Bereik 3 in dit plaatje is D2, daar heb ik dus 47 min. in gezeten).
Het parcours wat ik had uitgezet(zie artikel van gisteren) ging van het kantoor in Rijswijk naar Leiden, vervolgens van Leiden naar Katwijk, van Katwijk naar Scheveningen, en van daaruit vervolgens naar huis. Het stuk van Katwijk naar Scheveningen ging door de duinen, parallel aan de kustlijn. Dat was het stukje waar ik D2 rijden geplanned had. Aangezien ik er pal wind tegen had en het stuk bovendien behoorlijk heuvelachtig is, was er van één steady ritme rijden geen sprake.
Ieder keer werd het tempo weer gebroken door een heuvel of heuveltje. Wat me van mezelf tegenviel was dat ik niet in staat was om bij hoogteverschillen snel te schakelen en daardoor het tempo constant te houden. Hierdoor kreeg ik het gevoel (en waarschijnlijk was het niet alleen een gevoel) redelijk met mijn krachten te smijten. Een goede les dus voor wat me nog te wachten staat bij Limburgs Mooiste en LBL. 
Lesson Learned: ik moet nog goed trainen om op dit soort heuveltjes en hoogverschillen efficient te fietsen.
Aantal:
17
Tot. duur:
32:09
Tot.afstand:
742
Gewicht:
Rustpols:
Zone
D2 

0 reacties: