woensdag 21 april 2010

D2/3, Rondje "De Berg", 53 kilometer

Anblasen!
Na de uitgebreide evaluatie gisteren, waarbij ik mezelf als doelen meer berg-/ D2/D3 training gesteld had, heb ik vandaag maar gelijk de daad bij het woord gevoegd. Samen met Cees stonden we om 17.30 uur scherp, klaar om van start te gaan. Het doel van vandaag was "de berg". "De berg" is een kleine puist van zo's 300m lengte aan de Delftlandse dijk bij de Nieuwe Waterweg die je via een fietspad kan beklimmen en aan de achterkant via eenzelfde fietspad weer kan afdalen. Meestal nemen we "de berg" een stuk of 10 keer, waarna de lol er wel af is.

Cees en ik waren net op pad of "ons Cees" reed lek. Aangezien we geen geschikt bandje mee hadden istie maar weer omgekeerd en naar huis gegaan. Een flinke domper. Aangezien het voor mij wel sociaal maar volledig zinloos was om ook mee terug naar huis te gaan, ben ik maar doorgefietst. Keerzijde: dit was natuurlijk wel even dé gelegenheid om me eens helemaal te laten gaan. Op de heenweg naar "de berg" had ik het windje mee en binnen 20 minuten was ik al gearriveerd. Als een "blinde tapir" ben ik vervolgens 10x "de berg" opgeknald om vervolgens weer "full blast" én wind tegen verder te knoerten richting Schipluiden om vervolgens op huis aan te gaan. Het meest toepasselijke motto bij deze rit: "Verdammt noch mal, Anblasen!".


Overwegend D2 en D3 "gehannes"...(Bereik 3 = D2, dus Bereik 4 = ......Juist! D3)



Teller:30 Activiteiten
Afstand:1,638.69 km
Gem. afstand:54.62 km
Tijd:68:58:03 u:m:s
Gem. tijd:02:17:56 u:m:s
Hoogte winst:3,407 m
Gem. snelheid:23.8 km/u
Gem. HS:141 bpm
Gem. fietscadans:87 rpm

0 reacties: