zondag 16 mei 2010

3 rustdagen achter elkaar....



Rustige fiets week
Als "gewoonterecht bonus" op het geplannede fiets schema heb ik de afgelopen 6 weken 3x per week kunnen fietsen / trainen  ipv 2x. Dat is, tot deze week. Door een hoop geklus dit weekend in het huis en ontvangen visite is het er niet meer van gekomen om voor de 3e keer op de fiets te stappen. Voor een recreatieve toertocht fietser als mijzelf geen ramp, maar er is wel een soort van "cold turkey" aanwezig de laatste dagen. Een voortdurende innerlijke onrust begeleid door een klein duiveltje die me bij voortduring probeert wijs te maken dat mijn conditie toch wel erg hard achteruit gegaan is door deze "vakantie week".  Tot nu toe heb ik hem nog voortdurend kunnen platslaan! Tot nu toe.....

Zadelpijn
Voordeel van drie dagen niet fietsen is dat mijn zitbotjes even tot rust kunnen komen. Door een verkeerde afstelling en een verkeerd zadel had ik daar de afgelopen weken toch behoorlijk wat last van gekregen. Na het hele fenomeen zadelpijn uitgebreid bestudeerd te hebben heb ik de nodige aanpassingen aangebracht aan mijn zadel die volgens mij het probleem moeten gaan oplossen.


Elfstedentocht
En met de grote kans op deelname aan de Elfstedentocht op 2e pinksterdag volgende week maandag kan  het aantal gemiste kilometers aankomende week weer ruimschoots goed gemaakt worden voor Limburgs Mooiste de week daar op. To be continued!

0 reacties: