zaterdag 6 november 2010

Pak wat je pakken kan!

De "lesson learned' van afgelopen weekend is: "stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen". En dat geld met name voor fietsen in de herfstperiode! Toen ik vanochtend wakker werd, en na een korte inspectie voor het slaapkamerraam constateerde dat de straat droog was en er geen donkere bewolking meer in de lucht hing, was de beslissing snel genomen; direct gaan fietsen voordat het weer weer omslaat!

Wind
Na de storm van gisteravond was de wind vannacht wel iets gaan liggen, maar was nog steeds vrij stevig. Door de duinen naar Hoek van Holland had ik hem gelijk tegen, maar dat mocht de pret niet drukken. De spinning lessen beginnen hun vruchten af te werpen..:-) Vanaf Hoek van Holland langs de Nieuwe Waterweg kreeg ik hem in de rug en het laatste stuk naar huis een beetje van de zijkant. Een "aflopend schema" heet dat in schaatstermen (of is het in analogie nu juist een "oplopend schema"?).
Mooie Hollandse plaatjes langs de Nieuwe Waterweg

Bladeren
Op de paden door bos was het serieus oppassen. Op sommige stukken was het pad volledig bedekt met een nat, spekglad bladerdek. Één moment van onoplettendheid en je ligt onderuit. Met name de dunne gladde bandjes van de racefiets zijn in dit weer niet je-van-het. Ik begrijp nu waarom een boel fietsers in de herfst/winter overschakelen op een fiets met wat bredere banden. Gelukkig ging alles goed en na ruim 2 uur was ik weer thuis. Dat was toch al wel weer bijna 2 weken geleden dat ik buiten op de fiets heb gezeten. Voor mijn gevoel was het al weer 2 maanden geleden. Lekker dat het vandaag weer even kon. Er gaat toch niets boven buiten fietsen. Pak wat je pakken kan!

UPDATE:  Het is nu zondagochtend 09.30 uur en het is verschrikkelijk takkeweer. De regen komt met bakken uit de hemel. Voor het 3e weekend op rij wéér geen fietsen met de mannen.  "I rest my case...".



Teller:104 Activiteiten
Afstand:7,376.35 km
Gem. afstand:70.93 km
Tijd:297:04:08 u:m:s
Gem. tijd:02:51:23 u:m:s
Hoogte winst:29,103 m
Gem. snelheid:24.8 km/u
Gem. HS:141 bpm
Gem. fietscadans:90 rpm

0 reacties: