zondag 22 mei 2011

FTCW: Route van het Zilte Nat

Zondagochtend is het, in de zomer, toertochten rijden bij FTCW. Door al het gedoe met Carla in het ziekenhuis wilde ik vandaag een keer overslaan. Maar omdat het met Carla vrij goed gaat en het pas 's-middags bezoekuur was, had ik zowiezo de hele ochtend vrij.

Toch maar weer fietsen
Om 08.00 uur vanochtend begon het toch een beetje te jeuken, dus toch maar snel mijn fietskleding aangetrokken. Ik had me zelf wijs gemaakt dat ik vandaag dan maar de 85km zou gaan fietsen ipv de 125km. Ook al omdat ik gisteren al flink doorgehaald had met mijn 129km trainingsrit. Eenmaal bij het vertrekpunt aangekomen (sporthal Velo, vlak bij mij om de hoek) ontdekte ik tot mijn schrik dat ik mijn fietstasje vergeten was (reservebandjes etc.). Die zat nog op mijn MTB van de rit van maandag. En met het natte wegdek durfde ik het niet aan om zonder te vertrekken. Dus als de bliksem weer naar huis geraced en het tasje opgehaald.

Bekende groep
Toen ik weer terug kwam bij het vertrekpunt zag ik net een bekende groep vertrekken. Ik ben gelijk meegesprongen en heb de hele rit verder met ze samen gefietst. Tja, en die groep die deed natuurlijk de 125km dus toen moest ik wel....:-)

Wind tegen!
Nadat we de Beneluxtunnel uitgekomen waren was het een flinke bak wind tegen helemaal tot en met Westvoorne. Mijn benen waren nog aardig zuur van gisteren dus het liep niet helemaal soepeltjes. Uiteraard wel mijn beurten op de kop gedraaid, maar dat was echt op het tandvlees. En dan zitten er altijd een aantal grapjassen in zon groep die wél goeie benen hebben en niet te beroerd zijn om dat even te laten zien als ze op kop rijden. Ploerten, schurken, tuig is het allemaal! Als je zelf slechte benen hebt hebben de anderen het natuurlijk altijd gedaan...:-)

Koffie!
De "koffie-met-appeltaart-stop" was bij een strandtent bij Westvoorne. Merkwaardige gewaarwording: hier had ik geen strandtent verwacht, maar achteraf volslagen logisch. Het ligt natuurlijk ook gewoon aan zee. Het gebied van Westvoorne naar boven is overigens een prachtig mooi bosrijk gebied. Echt zon verborgen natuur pareltje in Nederland.

Voor de wind
Na de stop ging het gelijk weer "van dik hout zaagt men planken". Gelukkig reed er één lek en moest er gestopt worden. Met een klein groep zijn we rustig doorgereden en dat was uitermate aangenaam. Ook mede omdat in het laatste stuk terug naar de pont bij Rozenburg we de wind weer mee hadden. Na de oversteek met de pont was het een kwestie van lekker uitbollen naar huis met een lekker rugwindje.

Slotconclusie
Met name de wind zorgde vandaag voor een flinke zware tocht. Gecombineerd met mijn zure benen van gisteren was het een zwaardere tocht dan ik had gedacht. Als ik dat vanochtend had geweten had ik me waarschijnlijk nog een keer omgedraaid. Maar gelukkig weet je dat soort dingen niet vooraf..:-)

Racefiets
3564 km (42x)
134:25 uur
Cross-hybride
514 km (9x)
22:41 uur
Totaal
4078 km 

0 reacties: