maandag 16 mei 2011

MTB track in Zoetermeer

Vandaag ben ik er maar weer eens met de cross-hybride op uitgetrokken. Via de duinen naar Wassenaar om vervolgens binnendoor naar Zoetermeer te gaan. Ik heb bewust een wat andere route genomen dan ik normaliter ga. Gevolg: ik heb stukken gefietst waar ik tot op heden nog niet eerder geweest was.
De MTB route wordt aangegeven met deze bordjes

In het Buytenpark bij Snowworld Zoetermeer leek het me wel leuk om een deel van de MTB track te doen. Daar zitten overigens verdraaid steile stukken tussen. En met je voeten vast in de pedalen en een slippend achterwiel is dat best nog wel spannend. Gelukkig ging alles goed en kon ik na een half uurtje spelen weer verder naar huis.Geen regen onderweg dus droog weer thuisgekomen.

Leeuwarden - Almere - Den Haag
Vanochtend had ik nog email contact met zwager Cees. Aankomende zaterdag hebben we een familiefeest in Leeuwarden waar we allebei aanwezig zullen zijn. Dat biedt mooie fiets mogelijkheden voor de terugreis op zondag. We hebben het volgende plan gesmeed: als de wind gunstig is (lees: niet tegen) dan fietsen we vanaf Leeuwarden, via Almere naar Den Haag. Een rit van +/- 230km. Als de wind ongunstig is gaan we het eerste gedeelte naar Almere met de auto en fietsen vanaf daar terug naar Den Haag. Hopelijk is de wind gunstig. Ik vindt het eigenlijk best wel stoer om eens helemaal vanaf Leeuwarden naar Den Haag te fietsen...:-)

 Fiets totaal in 2010 (tem week 20)

10.000km doel: Back-on-track
Het eerste kwartaal van dit jaar heb ik minder kilometers gemaakt dan ik van plan was. Ik heb nl. ook nog een verborgen agenda waarin staat dat ik ga proberen om dit jaar 10.000km te fietsen. Een redelijk arbitrair doel, maar het lijkt me gewoon leuk om te kunnen zeggen dat ik 10.000km in een jaar gefietst heb. "Een kick van niks" zouden van Kooten & De Bie zeggen.
Fiets totaal 2011 (tem week 20)
Om 10.000km per jaar te fietsen moet je, bij een evenredige hoeveelheid,  per maand 834 km fietsen. Daar zat ik dus na het eerste kwartaal flink onder. Met name in februari is er van fietsen niet zo veel terecht gekomen. Afgelopen week ben ik weer boven het gemiddelde uitgekomen en met nog wat lange tochten in het vooruitzicht hoop ik alvast wat extra kilometers op te kunnen bouwen voor de rustige maanden aan het einde van het jaar. Back on track dus.


Racefiets
3311 km (40x)
125:33 uur
Cross-hybride
514 km (9x)
22:41 uur
Totaal
3825 km 

2 reacties:

Theo zei

Stoere ambitie hoor...die 10.000km...ppfff Das een heel stuk! Sterkte

Johan Barelds zei

Het is idd een ambitieuze doelstelling. Maar da's ook wel leuk eigenlijk. Een doelstelling die je makkelijk haalt is minder spannend. Het geheim hier zit hem in de regelmaat v.h. fietsen heb ik ontdekt. Maar het blijft spannend..:-)